Viser resultater 1 til 8 av 8
    Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    149

Standard AE, Flytende vegg effekt (liquid)

Vet dette er en litt longshot, men prøver alikevel.
    Jeg holder på med et lite prosjekt som krever litt skills i After Effects.

her er scenarioet.
    der en person skal stå foran en vegg, og ta på veggen med en finger slik at hele veggen blir bløt og virker flytende. vi ser skvulpende sjøing i veggen som beveger seg utover fra det punktet personen berørte etter at han drar tilbake hånden.

veggen skal være hvit, og kan ha konsistens som noe alla den liquid alien figuren i the abyss, eventuelt t-1000 roboten i terminator 2 om det hjalp litt i beskrivelse.

håper det er noen genier der ute som kanskje vet hvordan vi kan dra i land dette prosjektet eller i det minste vinke til noen lure triks for å få til noe som kan ligne på liquid?

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: AE, Flytende vegg effekt (liquid)

Hvis du ikke har tilgang til 3D-program, skal jeg prøve å finne en løsning med kun After Effects.

Enkleste løsning jeg gjetter meg fram, er at du må filme bølgeeffekten. Finn en svart stekeplate som man bruker til å steke pizza eller kake i ovnen. Fyll den med vann. Sett kameraet over og filme vannet. Ta på vann eller hva enn du vil, for å få bølgeeffekten.

Sett på litt mye lys, for at man skal kunne se vannrefleks og bølgens. Og når du er ferdig med opptaket, legg den inn på After Effects og lek litt med farge. Legg gjerne til "invert" på klippet, så blir bølgen svart istedet for hvit som passer bedre til veggen. Eller med en annen tanke, du kan jo fylle stekeplaten med melk istedet for vann.

Jeg har ihvertfall aldri prøvd den effekten, og det krever nok at du prøver deg fram og tilbake og forskjellige metoder før du er fornøyd

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Bruk følgende;

Distort > Ripple

Det er ingen "magisk knapp" som gjør alt automatisk, så det blir litt tweaking og keyframing, som ellers.

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    149

jeg vet at det går ann å lage en effect i AE der veggen bølger seg, ved å bruke en solid formet som en bølge som kilde, integrere den med originalvideo og flytte den bortover og noe mer men husker ikke helt i hodet nå. må gå på google leting..

tror ikke det er helt ulikt effekten i matrix der alle glassene i kontorbygningen får en sånn bølge effekt utover før de knuser når helikopteret krasjer. noen som har noe erfaring med det kanskje?

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    149

ripple var det jeg tenkte på. hehe

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Jeg vil gjerne se resultatet om du får det til =)
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Ensign
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Tromsø
    Svar
    26

For å gjøre dette i AE bruker du en effekt som heter "Displacement map"
    I tilegg til denne må du lage deg en "displacement". "Fractalnoise med en fast blur er genialt til dette.

Si i fra hvis du ikke får til så kan jeg prøve å forklare litt nermere, kan være litt vrient å få til hvis du ikke har brukt denne effekten før.

Øvelse gjør mester
    hink outside the box and you get results.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

har tro på en kombination af effekterne der nevnes av Melwasul, Ola H og
    amazing.

Gjerne en displacement basert på en alphamatte bestående av metoden til Melwasul, ispedd ripplen tli Ola H

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •