-
29th March 2006, 13:39
Lieutenant Commander
after effects not realtime
Bruker aftereffects til å lage noen teksteffekter nå, men syns det er veldig vanskelig å se hvor lang tid en ting kommer til å ta fra en keyframe til en annen. Når jeg spiller av som preview, så hakker det noe enormt..
Jeg fpr derfor ikke sett hvordan det kommer til å se ut i realtime før jeg eksporter.
Når jeg spiller av pleier det som rege å stå "NOT realtime" i info ruten.
Noen so mvet hvordan jeg kan få til dette?
Bruker after effects 7...
-
29th March 2006, 13:44
Det vil sannsynligvis ALDRI gå å få After Effects til å fungere i real-time. Rett og slett fordi det krever et helsikes vanvittig mye ressursmagasin for å få gjort dette.
Trykk "numpad 0" så starter du rendering. Når den er ferdig med å rendre, spiller den av i real-time. Men du kan ikke designe/spille av i real-time "just like that". Ever.
Selv ikke på min PowerMac 2x2GHz G5 med over 3GB ram og GeForce 6800Ultra eller AMD Athlon 64 X2 på 2GHz med 2GB RAM og GeForce 7800GT går det real-time. Det er bare sånn det er, og det må man leve med. 
Apple Motion er 100% real-time, inntil du slenger på 5-10 filtre, osv.. Men annet er vel heller ikke å vente.
-
29th March 2006, 13:47
Lieutenant Commander
OK.. Var det jeg egentlig trodde.
Men etter jeg har rendret, så skal det heller ikke gå ann å spille av i realtime? Her hakker det iallefall voldsomt, selv etter rendring...
-
29th March 2006, 13:53
Um.. :roll: hva slags maskin sitter du å jobber på egentlig?
Når du render, da tenker jeg på å bruke numpad 0, så skal det komme en grønn strek over tidslinja. Dette indikerer at tidslinja er rendret og klar til avspilling. Så snart du endrer en paramteter eller flytter på noe, må du rendre på nytt.
Eventuelt, hvilken oppløsning er det snakk om? HDV/PAL?
-
29th March 2006, 13:58
Lieutenant Commander
Ja, bruker numpad 0.
AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz
TwinMOS PC3200 512mb
Abit Siluro Geforce FX5200 DT 128MB
Nå bruker jeg D1/DV PAL widescreen(1,42)
Noe annet å anbefale?
-
29th March 2006, 14:02
Kraftigere skjermkort hadde generelt ikke gjort noe, men det skal ikke ha noe å si på performance i After Effects. Så ikke kast penger på det for å jobbe bedre i After Effects.
Det du kunne hatt bruk for er mye mer RAM. After Effects alene, bare når det er startet opp i et tomt prosjekt tar jo 150MB ram, og eter mer og mer etterhvert som du jobber. Har du råd - ingen tvil om at du bør ha så mye du kan få råd til, hvis du skal drive på seriøst i After Effects.
Eventuelt, har du proppfulle harddisker? Vet det krever noe harddiskplass for tempfiler.
-
29th March 2006, 14:05
-
29th March 2006, 14:08
MÅ du eksportere til en avi/quicktime-fil for å se det i realtime?! O_x Hver eneste gang?
Kan ikke fatte og begripe.. Så lenge tidslinja er grønn skal det jo være OK!
DOG - jeg ser på tidslinja di at den er hakkete der.. Dvs. at du bare har scrolla med spillelinja. Alt som er grått, vil IKKE spilles av realtime.
Hva skjer nrå du trykker numpad 0 egentlig?
-
29th March 2006, 18:11
Lieutenant Commander
Det er kun når jeg eksporterer at resultatet jeg ønsker å se vises..
Har ikke forstått hvorfor den grønne linjen er hakkete. Vet du hvordan jeg kan forhindre det? Hva mener du med "scrolla med spillelinja"?
Når jeg trykker 0 spiller den igjennom hele timeline, og i info boksen står det at den rendrer frame for frame..
-
29th March 2006, 18:29
Lieutenant Commander
Jeg fant, jeg fant.
"Skip" i time controls, sto på 5, så den hoppet over hver 5 frame..
Nå vises den som i realtime..
Takk for hjelpen...
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker