-
28th March 2006, 23:06
Cadet 3
Angående Greenscreen
Jeg lurer litt på dette med greenscreen. Visstnok skal man helst ha så nært grunnfargen grønt som mulig i tillegg til at det bør være fluorescent. Når jeg åpner Photoshop og drar den til 255 på grønt og RB er 0 får jeg noe som samsvarer flott med hva jeg har sett på profesjonelle innspillinger. Jeg vet det går an å kjøpe matt spesial chroma key maling for flerfoldige hundre dollars, men jeg kunne tenke meg å gjøre en low budget versjon. Noen som har erfaring med å blande sammen forskjellige jotun malinger for å få en lik effekt? Har sett noen amerikanske sider har forskjellige formler for sammenblandingen, men dette aner jeg ikke om de i den lokale malingssjappa bare ville se dumt på meg om jeg ba om å få en slik K-Mart blanding.
Og ja, jeg vet at enhver grønn i prinsippet ville funke, men jeg ønsker å komme så nær disse som mulig:
http://www.bhphotovideo.com/bnh/cont...goryNavigation
-
29th March 2006, 00:32
Angående Greenscreen
Den malingen du nevner der koster da ikke mangfoldige hundre dollar. Den der er billig, og enkel å bruke slik jeg ser det. Vet at det selges her i norge òg, men husker ikke helt hvor jeg så det. Ta kontakt med Video 4 eller VideoUtstyr? De skal kunne svare på dette i allefall...
Tror du er bedre tjent med å kjøpe en type maling som er ment til denne typen bruk, enn f.eks. Jotun greiene.
Har en følelse av at det ligger noe i denne rosco-malingen som ikke reflekterer så mye lys, og absorberer mer enn den reflekterer, så du slipper spill og artifacts på objektene dine.
I følge bruksanvisningen til rosco; "et strøk er nok"..
-
Cadet 3
Angående Greenscreen
50 dollar for 4 liter kan fort bli ganske mange penger om man skal male hele vegger og gulv. Men digg å vite at det går an å skaffe i Norge.
Det jeg tenkte var bare at det burde være mulig med billigere materialer. Det er jo egentlig fullt ut mulig så lenge man finner en matt maling.
http://www.corporatemedianews.com/ar...e.jsp?id=18166
Eller kanskje noen som har erfaring med stoff?
Men selvsagt er jo det mest sikre å bruke spesiallagd maling. Jeg var bare mest interessert i å høre erfaringer på feltet.
-
Angående Greenscreen
Har aldri brukt maling, men stoff virker litt mer mobilt. Skal du ut på location er det lettere å spenne opp en duk i en ramme, enn å ta med en hel vegg? :roll:
-
12th April 2006, 18:27
Lieutenant Commander
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker