Jeg har fikla med 3D animasjon av ymse slag.
For å komme i gang med det er et godt ressurssenter 3dhue.com. Og ellers er det bare å henge seg på forumet til det programmet du jobber i.
Valgte å kalle trånden for animasjon, siden jeg føler en egen tråd for animering av diverse kan være en fordel.
Noen som har drevet med animasjon, og som er litt mer stødig en det jeg har klart å blitt på et par titalls timer i flash og toon boom studios?
Logoanimasjon, keyframing, mapping etc. Om noen hvirkelig har dreis på animasjon kunne det vært fint å få respons i denne tråden. Personlig ligger min facinasjon på 2D-animasjon, men 3D er også flott å kunne, og kanskje mer anvendelig i forhold til generell filmproduksjon.
En slags databasetråd?
å vegne av: <aLmAnZo> Productions
Jeg har fikla med 3D animasjon av ymse slag.
For å komme i gang med det er et godt ressurssenter 3dhue.com. Og ellers er det bare å henge seg på forumet til det programmet du jobber i.
Holder noe på med Stop-Motion :P
Jeg har drevet med animasjon i paint og WMM. Så gikk jeg over til stop motion. Men jeg har ikke drevet så lenge med det da.
For de av dere som vet hva pivot er så er det bra til "stick-man" animering. Bra til å starte med. Jeg har ikke så store erfaringer med flash ellre toon boom, men jeg har hørt at det er genialt!![]()
Bare så det er sagt, så vl jeg si at når jeg sier paint og WMM animasjon så mener jeg ikke sånn ett bilde med en snakke boble som varer i 5 sekunder. Men det virker litt mer "ekte" hvis du skjønner hva jeg mener da. Hehe :wink:
ideo er film, musikk er lyd ?
Slutt med paint, begynn med flash... www.newgrounds.com har mange tutorials.
jaja, men jeg synes paint fungerer bra. I mitt tilfelle klarer jeg å lage paint - WMM animasjoner bra uten "lagg", men det fungerer veldig dårlig hvis man skal lage noe stort prosjekt som innbærer "ekte" mennesker.
Det er jo mange som ikke klarer å lage paint animasjoner, det eneste de gjør er så lage en pinnemann med en snakkeboble, og andre kjedelige ting som varer lenge, og de lager det som en musikk video. Men jeg liker å lage litt mer fyldigere animasjon, men man må være tolmodig og klare å lage de riktige bevegelsene. Hvis dere skjønner, hehe :wink:
Når det gjelder Flash, så har jeg ikke råd til å kjøpe det. Men jeg skal nok få tak i det en dag.
Jeg har holdt på med flash i 2 år, driver mest med stickmen osv^^
Hehe, ja stickman animasjon er morsomt, men som jg skrev tidligere så har jeg begynt å bli litt lei av stickman animasjon.
Bokmerker