Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 37
    Cadet 3
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    9

Standard animert grafikk på film

jeg skal ha prosjekt på skolen og vi tenkte at vi skulle lage en slags nyhetssending, men hvordan kan jeg lage litt animert grafikk alla det som er på tv2 og nrk når det kommer opp navn nederst på skjermen??

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Hei! Først og fremst må du har et redigerings program! Jeg anbefaler Adobe Premier pro som redigering. Og når du snakker om animasjons greier nederst på skjermen så er jg usikker! Mener du når teksten ruller bortover skjermen?? Eller en sånn nyhetsbegynnelse? Skal du lage en sånn nyhets begynnelse eller en Layout til nytheten så bruk Adobe After Effects. Adobe koster litt penger men er fantastisk bra når du kan dette....
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Cadet 3
    Medlem siden
    Jan 2004
    Svar
    9

På wrigleyvideo.com har de en tutorial som tar for seg det du er ute etter. Tror du mener et farget felt (av og til delvis gjennomsikitig) som kommer opp nederst på skjermen hvor programledernes navn står.

Jeg laget nettopp ei "nyhetssending" og brukte titler'en i premiere pro for å lage et slikt felt. Du kan da lage de i alle slags former og farger. Etterpå brukte jeg motions for å starte feltet nedenfor skjermen, og skli opp. Deretter la jeg på navn, lot de ligge ei stund før de fadet ut og boksen glidde ned igjen.

Egentlig en enkel opererasjon, men vanskelig å forklare skriftlig. Anbefaler å laste ned en tutorial.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    69

Jeg anbefaler at du bruker et program som heter Vegas Video 4.0 (fra Sonic Foundry). Det er det samme som vi bruker i TV 2, til nyhetsinnslag o.l. (Til større produksjoner bruker vi Avid).

http://www.sonicfoundry.com

Vegas er lett å bruke, og det tar de fleste formater. I Vegas kan du også importere Photoshop-filer, med flere layers. Nesten all grafikk som du ser på TV er laget i Photoshop. Bare husk at oppløsningen må være 768 x 576, som er standardformat i TV-grafikk.

Hvis du skal lage en egen vignett må du ha et program som heter Adobe After Effects. Det er vanskelig å bruke, og er ikke til å anbefale for nybegynnere.

Håper du ble litt klokere da.. :wink:

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

After Effects er vel ikke vanskelig å bruke!(?)!

Man må bare være litt tålmodig...
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Stavanger
    Svar
    57

Lastet ned grafikk filene fra TV2 men når jeg legger de inn i vegas video så kommer de enten før eller etter video filen, hvordan får jeg det til å komme samtidig med video filen? Har du noen annen grafikk fra TV2? f.eks de greiene fra holmgang? De er jo animerte da...
    url=www.ghl-produksjoner.com]GHL-Produksjoner[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    69

Sitat Opprinnelig postet av codename_47
    Lastet ned grafikk filene fra TV2 men når jeg legger de inn i vegas video så kommer de enten før eller etter video filen, hvordan får jeg det til å komme samtidig med video filen? Har du noen annen grafikk fra TV2? f.eks de greiene fra holmgang? De er jo animerte da...
    Du må legge grafikk filene i flere spor ovenfor klippet, slik som bildet her viser:

Håper det var til hjelp. Jeg har dessverre ikke noe materiale fra TV 2 som jeg kan legge ut her.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Stavanger
    Svar
    57

Nå får jeg det til å funke en del bedra ja Hvordan bruker man bluescreen i vegas video? Og har du mulighet for å legge ut introen til tv2 nyhetene(tenker da på den som du brukte i eksempel bildet) Hadde vært tøft å imponere klassen litt

BTW: Ang. klokken må man legge ut frame by frame greier et bilde pr. minutt? så slik ut i eksempelet....

*Edit, fikk til bluescreeningen Var mye mer praktisk enn metoden på AE.....
    url=www.ghl-produksjoner.com]GHL-Produksjoner[/url]

Vice Admiral (moderator) mott sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Narvik
    Svar
    332

TV2Danny kan ikke du legge ut det animerte" TV2 ekstra klippet" også som jeg ser du har på vegasbildet. :wink: skulle hatt det til min neste film

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Stavanger
    Svar
    81

Funker dette fint også i Adobe Premiere?
    ed Vennelig Hilsen
    Bjørn Erik Hansen

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •