Du har ikke Particle Illusion eller AlamDV ??
Tror Lys-sabler er mindre arbeid i disse, selv om det går an i AE, AM, eller 3Dmax
MVH
Tor-Bjarne
har laget noen lightsaber klipp, men synes måten eg behandler masken på er knotete og dårlig, men finner ikke ut en annen måte.
noen som har utviklet en god metode til å behandle og forandre formen på en maske :?: spesielt med tanke på lightsaber effekter :?:
eg synes det er vanskelig å tilpasse roten på strålen til skaftet på en visuell "godkjent" måte når skaftet beveger seg :roll:
Du har ikke Particle Illusion eller AlamDV ??
Tror Lys-sabler er mindre arbeid i disse, selv om det går an i AE, AM, eller 3Dmax
MVH
Tor-Bjarne
VH
Tor-Bjarne Henriksen
Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med maske kontroll, eller hva som er problemet.
Nå har jeg aldri prøvd meg på lyssabel effekt (selv om det virker litt obligatorisk at alle iallfall har prøvd å leke seg med dette), men jeg ville se for meg at en maske til en lyssabel ikke bør bestå av mer enn 4 punkter.
Det blir en firkant med buet topp. Når man da skal animere denna så er det viktig å tenke at masken skal følge lyssabelen, og at lyssabelen blir styrt av nettopp hånden. Så da ser jeg for meg at d enkleste blir å sette anchor pointet til lyssabel masken til hånden. Slik at når hånden beveger på seg eller roterer så blir det litt enklere. Da roterer man og beveger masken i forhold til hånden og ikke skaftet eller lyssabelen sev.
Redigering av punktene? Lær deg alle shortcuts på tastaturet så går d mye fortere. Lær deg å velge punkter og bevege flere punkter samtidig. Når du kan dette er masker i After Effetcs som en lek- Lag først masken slik den skal i grunn se ut. Så animer masken til å følge lyssabelen. Så redigerer man masken til å passe kantene på sabelen. Dette er hva jeg ville gjort.
Det går jo an å bruke motion capture, og så animere masken.
Det er litt vanskelig å si mer, fordi jeg vet ikke hvordan materiale du bruke ser ut. Er det noe som kommer i veien for sabelen. Er synsvinkelen fra siden eller forfra?
Nedi skaftet bør masken være rett. Det vil si firkantet. La masken komme litt under der lyssabelen egentlig begynner. Så bruker du mask feather. Så vil det som kommer under skaftet virke som lysrefleksjon.
clarion: har particle illusion, men har ikke prøvd det så mye, kanskje på tide nå :lol:
GeEzah: riktig, masken min har 4 punkter, en kar vifter med skaftet i alle vinkler og retninger, men ingenting kommer i veien, hva er anchor pointet egentlig? Eg mangler bare teknikken i å tilpasse masken i forhold til vinkelen på hånden og skaftet...
har laget et lightsaber klipp hvor en kar sett forfra beveget et avsagd stolben (skaft) forsiktig til siden og tilbake, det var lett å få til, men når det blir heftige bevegelser er teknikken min for dårlig fordi eg flytter hvert av de 4 punktene uavhengig av hverandre for hver frame fordi eg ikke kan noe annet, og når eg da keyframer dette ser du lyssøylen bli kortere, tykkere, tynnere og lengre osv...[/b]
Vel her er en link til en tutorial, PI prosjektet kan også lastes nedclarion: har particle illusion, men har ikke prøvd det så mye, kanskje på tide nå![]()
TUTORIAL
MVH
Tor-Bjarne
VH
Tor-Bjarne Henriksen
ok, takk![]()
Bokmerker