Viser resultater 1 til 5 av 5
    Ensign
    Medlem siden
    Aug 2004
    Svar
    29

Standard Blue-green screen

Hei.

Har nettopp fått inn en leveranse av blue og green screen fra Farnes ( veldig bra og rask levering, tok et døgn..! ) og har tenkt å prøve det ut i helgen. Jeg har Premiere 6.0 og lurer litt på hvordan jeg skal gå frem med å legge den ene over den andre, og få keyet vekk det grønne eller det blå.

Må jeg keye det ut på forhånd,før jeg legger den over , eller er det noe en gjør etterpå.

Vet ikke så veldig mye som sagt, så jeg tar imot alle forslag med takk.

Fint om dere ikke kommer med jeg antar-tror etc. innlegg.

Mvh

Rune

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Blue-green screen

Du kan keye den når du vil - men uten bilde bak, blir det bare svart bakgrunn.

Du riskerer ikke å keye ut bakgrunnsbildet fordi det er bluescreen-klippet du skal keye ut.

Ensign
    Medlem siden
    Aug 2004
    Svar
    29

Ehh, det sies at bakgrunnen blir transparent, derfor hele pointet med å keye ut vil jeg tro.

Ellers så lurer jeg på om det er bare å ta tak i klippet og legge det over og tilpasse evt. til du oppnår resultatet..?

Takker for replyet ditt.

Rune

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Jeg vet ikke helt hvordan det er med Adobe Premiere, men det skal være ganske lik Adobe Effects.

Det er opp til deg å keye før du legger bildet bak, eller etter du har keyet.

Jeg keyer bare ut bluescreen-klippet, ikke noe annet. Klippet som skal legges bak, forsvinner ikke.

Forresten, hva med å teste først, og spørre oss etterpå?

Ensign
    Medlem siden
    Aug 2004
    Svar
    29

Takker så mye.

Tror jeg fikk en del god info fra deg nå, så jeg skal forsøke meg frem som sagt i helgen.så får vi se.

Tenkte at det var lurt å få noen svar her på hvordan, og få svar på kort tid, og slipper dermed på den måten å knote med det i timesvis..

Takker på nytt.

Rune

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •