-
14th January 2005, 12:45
Ensign
Blue-green screen
Hei.
Har nettopp fått inn en leveranse av blue og green screen fra Farnes ( veldig bra og rask levering, tok et døgn..! ) og har tenkt å prøve det ut i helgen. Jeg har Premiere 6.0 og lurer litt på hvordan jeg skal gå frem med å legge den ene over den andre, og få keyet vekk det grønne eller det blå.
Må jeg keye det ut på forhånd,før jeg legger den over , eller er det noe en gjør etterpå.
Vet ikke så veldig mye som sagt, så jeg tar imot alle forslag med takk.
Fint om dere ikke kommer med jeg antar-tror etc. innlegg.
Mvh
Rune
-
14th January 2005, 12:54
Commodore
Re: Blue-green screen
Du kan keye den når du vil - men uten bilde bak, blir det bare svart bakgrunn.
Du riskerer ikke å keye ut bakgrunnsbildet fordi det er bluescreen-klippet du skal keye ut.
-
14th January 2005, 12:59
Ensign
Blue-green screen
Ehh, det sies at bakgrunnen blir transparent, derfor hele pointet med å keye ut vil jeg tro.
Ellers så lurer jeg på om det er bare å ta tak i klippet og legge det over og tilpasse evt. til du oppnår resultatet..?
Takker for replyet ditt.
Rune
-
14th January 2005, 13:05
Commodore
Blue-green screen
Jeg vet ikke helt hvordan det er med Adobe Premiere, men det skal være ganske lik Adobe Effects.
Det er opp til deg å keye før du legger bildet bak, eller etter du har keyet.
Jeg keyer bare ut bluescreen-klippet, ikke noe annet. Klippet som skal legges bak, forsvinner ikke.
Forresten, hva med å teste først, og spørre oss etterpå?
-
14th January 2005, 13:15
Ensign
Blue-green screen
Takker så mye.
Tror jeg fikk en del god info fra deg nå, så jeg skal forsøke meg frem som sagt i helgen.så får vi se.
Tenkte at det var lurt å få noen svar her på hvordan, og få svar på kort tid, og slipper dermed på den måten å knote med det i timesvis..
Takker på nytt.
Rune
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker