Vis meningsmålingsresultat: Hvorfor vil du bruke effekter?

Velgere
9. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • For å lage verdens mest fancye video!!!!!!

3 33.33%
  • For å underbygge budskapet.

6 66.67%
  • Fordi redigeringsprogrammet mitt ikke kan lage rene klipp.

0 0%
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Ensign
    Medlem siden
    Jul 2005
    Svar
    25

Standard Bruk av effekter

Jeg ser at mange her på forumet har sitt hovedfokus på effekter. Det er ikke det lureste ved produksjon av film/video.

Tenk på effekter som krydder. Litt krydder i maten er godt, for mye får den til å smake drit.

Hvordan oppfører øyet seg? Hvis du ser ned på tastauret ditt nå, så "klipper" øyet/hjernen mellom skjermen og tastaturet. Det er ingen dissolve, wipe, pageturn eller annen fancy 3D overgang. Rene klipp er alltid best for mottakeren. Husk: "Cut is the queen of transitions."

Mange her kommenterer at filmen var så kul for det var så mange tøffe effekter. Hva med budskapet? Husker folk hva filmen handlet om når den er ferdig, eller alle de kule 3D-wipe-dissolve-spin-twirlene?

Så skal du huske noe av dette, så husk: EFFEKTER = KRYDDER og skal underbygge budskapet.
    ack of knowledge is the road to peace.

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2004
    Svar
    142

Har dessverre ikke vært inne her på lenge, men leser her i denne posten, noe jeg har ventet på lenge.
    Jeg må si meg helt enig i denne komentaren, noen på dette forumet må vekkes litt opp!

Men en annen ting er at flere av de som er inne på dette forumet interesserer seg i ommrådene som omhandler spesialeffekter, og har kanskje lyst til å gå den veien.

Du må huske på "keste", at innenfor film er det mange forskjellige ressurser, og underemner; og en av dem er spesialeffekter.

Det er det som er så fantastisk med dette forumet, at man har alle disse sidene av video/film produksjon dekket på forskjellige deler av forumet.

Spesialeffekter er et eget fag!
    ife is just a game!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ensign
    Medlem siden
    Jul 2005
    Svar
    25

Tenkte å kommentere at noen kanskje liker å jobbe spesielt med "special effects", men unnlot det for å få et generelt fokus på overbruk av effekter.

Overbruk av effekter er desverre veldig vanlig.
    ack of knowledge is the road to peace.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Jeg er interessert i Visuelle effekter og har arbeidet mye med det. Jeg tror jeg har klart å holde meg under grense til overdrivelse, håper det iallfall. Lager iallfall ikke sånne fancy-effekter (bortsett fra Star Wars klippene - men det er nødvendig der, hehe).

Jeg er interessert i området fordi det gir oss muligheten til å lage noe vi ikke har råd til i virkeligheten. Eller scene som kunne være for farlig. Målet mitt er at effektene skal ikke vites en gang - den er der uten at vi vet det

edit:
    Husk at det er forskjell på visuelle effekter og spesial effekter. Spesial effekter gjør vi under innspilling, og visuelle effekter gjør vi i etterarbeid med data

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Kunne ikke vært mer enig.

I mine øyne er spesialeffekter mest noe som brukes for å dekke over en dårlig historie, men det gjelder jo ikke alle filmer da.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard Re: Bruk av effekter

Sitat Opprinnelig postet av keste
    Jeg ser at mange her på forumet har sitt hovedfokus på effekter. Det er ikke det lureste ved produksjon av film/video.

Tenk på effekter som krydder. Litt krydder i maten er godt, for mye får den til å smake drit.

Hvordan oppfører øyet seg? Hvis du ser ned på tastauret ditt nå, så "klipper" øyet/hjernen mellom skjermen og tastaturet. Det er ingen dissolve, wipe, pageturn eller annen fancy 3D overgang. Rene klipp er alltid best for mottakeren. Husk: "Cut is the queen of transitions."

Mange her kommenterer at filmen var så kul for det var så mange tøffe effekter. Hva med budskapet? Husker folk hva filmen handlet om når den er ferdig, eller alle de kule 3D-wipe-dissolve-spin-twirlene?

Så skal du huske noe av dette, så husk: EFFEKTER = KRYDDER og skal underbygge budskapet.
    Mens noen av oss, som meg, spessialiserer seg på effekter, i de filmene jeg er med på lager jeg som oftest effektene selv, det blir selvsagt noe annet viss jeg er regisør da :lol:

Men helt enig, effekter gjør ikke en film god, men bare krydrer, også enig at en dårlig film mef kule effeter forblir en dårlig film, mens en bra film med litt "krydder" på, oftest blir bedre, mens en film med altfor mye "krydder" på blir DRITT på filmrull.
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •