Det ville jeg likt å kunne å![]()
Hei, satt og søkte rundt på div. filmforum osv, men alt jeg fant var info om hvordan man lager "bullet time" (altså luft-waven som blir etter skudd eller objekt som beveger seg fort) i et 3D program, og det fikk meg til å tenke.. Det må da vel være mulig å lage det med en solid som man gjør om til et rektangel og tar på lens blur eller motion blur? Kan da umulig være så hardt, fordi jeg jobber atm. med å lage en av de mest avanserte World of warcraft(!) filmene som kommer til å komme i år og jeg kunne tenkt meg å bruke noen effekter som aldri jeg har sett før i en WoW film. Såå.. Noen som kan gjøre min "Rektangulære motionblur/lenseblur"-tanke om til noe litt med punktvis og forklarende? Siden jeg står litt fast =)
Hilsen Meg!
Det ville jeg likt å kunne å![]()
Driver du enda å forsker på dette?
Har ikke prøvd denne eff i AE før, men bør kunne la seg gjøre..
hink outside the box and you get results.
For de som lurer på dette anbefales jeg å gjøre det i et 3D program, ved bruk av particles og/eller fluids. Krever litt kunnskap om dynamics, men resultatet taler for seg selv.
Prøvde ut ei tanke rekke jeg fikk ang. dette med luft-waven som blir etter skudd eller objekt som beveger seg fort.
Kom opp med dette etter ca 10min i AE.
Er bare en demo rundt konseptet, men bør la sæ jøre MYE bedre hvis man tar seg litt tid til å gjøre det skikkelig.
http://www.filmteamet.no/Portals/15/...ullet_Wave.wmv
Den der var meget pen Amazing.
Dog, WoW-film og spill er lagt på hylla når det endelig traff meg hvor mange dager jeg hadde spilt det tilsammen.
Men back til topic:
PSD fil hadde vært digg. Greier ikke å se for meg hvordan jeg skal bruke trapcode..
Kan sende deg et lite eksempel på hvordan du kan gjøre det :wink:
Hvis det er flere som lurer på hvordan dette ble gjort så si i fra.
Kansje jeg kan lage en kort tutorial eller lignende.
Er det After Effetcs du brukte? En tutorial hadde vært veldig fint!Opprinnelig postet av Amazing
Yupp! :wink:
Skal se om jeg ikke får laget en kort tutorial på hvordan jeg gjore dette
Bokmerker