Kule greier :wink:
Men jeg trodde rotoscoping gikk ut på den teknikken de har brukt i "A Scanner Darkly", eller er det bare en annen type som er basert på teknikken som er brukt?
Jeg har i dag sittet en hel dag og gjort rotoscoping for Hyperlinkto... Problemet var en bil som trakk oppmerksomheten vekk fra et intervju...
En liten montasje som viser hva som er gjort kan du se her:
Quicktime 7-fil (3 mb)
Kule greier :wink:
Men jeg trodde rotoscoping gikk ut på den teknikken de har brukt i "A Scanner Darkly", eller er det bare en annen type som er basert på teknikken som er brukt?
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Godt jobba!
Har ikke mer å si...
P.S. Hvilket program brukte du?
lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!
Vet ikke hvilken effekt de brukte i A Scanner Darkly jeg...Opprinnelig postet av THX
Brukte Apples Motion 2!Opprinnelig postet av erdnis
Det var en enkel metode - men tidskrevendeDette må være et spesielt intervju? Til en dokumentarfilm kanskje?
Rotoscoping kan brukes på mange måter. Lage en tegning, lage en lyssabel, erstatte bakgrunnen, skille mellom figurene, osv... Men rotoscoping er vanligvis tidskrevende for du må vanligvis jobbe med frame etter frame.Opprinnelig postet av THX
Det kalles vel rotoscoping så lenge en jobber med masker og animerer de... Tror jeg i allefall...
Det var litt jobb ja, og intervjuet var rimelig viktig. Det har noe med Hydros Ormen Lange-prosjekt å gjøre og det er jo et stort prosjekt!![]()
Rotoscoping er vel når du tar opp et filmklipp og tegner oppå...vet det er laget en film hvor de først har tatt opp for så å la forskjellige kunstnere tegne oppå, men husker ikke navnet på denne filmen, men det kan godt være A Scanner Darkly.
ww.blender3d.no
Ah, så felles betegnelse asså. Tror programmet de brukte hette 'Rotoshop' eller noe. Er vist umulig å få tak i, men der gikk nesten alt automatisk over til "animert" film. :wink:
Ser ganske interesant ut, får google litt :lol:
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Det var godt gjennomført!
Du jobber også på Hydro-prosjekter altså? Hvor og når skal dette vises? Det har ikke noe med åpningen av gassledningen om drøye tre uker å gjøre?
Jeg jobber for tiden med ting og tang som skal gå på tre eller flere plasmaer under pressekonferansen, for Hydro.
Takk!
Tror dette er et e-læringsprosjekt, så har nok ikke noe med åpningen å gjøre sånn sett...
Bokmerker