Er det ikke enkelere å filme i farger for så å gjøre det svart-hvitt, men beholde rødfargen i håret. Noe med mask-tool og sånt i AAE, tror jeg. Har ikke gjort det selv riktignok
Hei
Har sikkert blitt tatt opp før, men jeg var rett og slett for lat til å bla igjennem 100 posts for øyenblikkethehe
Fks hvis jeg filmer inn en film i sort/hvitt og ønsker at en person skal ha rødt hår, denne rødfargen skal være det eneste i hele filmen med farge
Hvordan? og evnt er det noen av dere som klarer å fikse det??
-Daniel
Er det ikke enkelere å filme i farger for så å gjøre det svart-hvitt, men beholde rødfargen i håret. Noe med mask-tool og sånt i AAE, tror jeg. Har ikke gjort det selv riktignok
Filmer du det i farge, kan du bruke "Leave Color"-effekten i Adobe After Effects.
Du velger feks rødfargen på håret, og da skrur du på saturation på 100% mens rødfargen står igjen. Du forstår hvordan når du prøver effekten.
edit: inspirert av Sin City eller Schindlers liste?![]()
I premiere så går du på videoeffektene og velger Color Pass...
man who casts no shadow has no soul.
Hvilket program har du?
ww.ustedalen.com
ooh ligner mistenkelig på Shindlers List (jenta med rødt jakke) :wink:Opprinnelig postet av danielskjelstad
ww.devolutionstudios.net
Har Premiere 6.0...hvis det var meg du spurte.Opprinnelig postet av ustedalen
man who casts no shadow has no soul.
Tja, litt inspirert av Shindlers ja, Har ikke noe prog for øyenblikket. Men har nå en god mening om hva jeg burde kjøpemed mindre noen gidder å gjøre det for meg da?
Takker.
Bokmerker