la meg svare på spørsmålene dine:
Bluescreen
Bluescreen
la meg se... bluescreen
og til kloning: after effects :wink:
det er bare å SØKE rundt i forumet så ser du masse og jeg mener MASSE poster om akkurat DISSE tingene :wink:
Hei, jeg lurte på hvordan det er mulig ?
Altså, Frodo osv i lord of the rings er jo noen dverger iforhold til de andre, men i virkeligheten er de nesten like høye alle sammen.
Jeg lurer på om det er mulig uten noe spesielt utstyr ?
Altså, Photoshop Digitalkamera og Premiere.
Og f.eks gjøre biler mindre som er på en film..
Og hvis jeg vil fjerne hånda mi fra en film, hvordan gjør jeg dette.. ?
Masking og greier, vet ikke helt hvordan den varianten fungerer.
En ting til, hvordan kloner jeg meg selv ? Må jeg ha kamera helt stille da ?
På Forhånd Takk.
jhj
la meg svare på spørsmålene dine:
Bluescreen
Bluescreen
la meg se... bluescreen
og til kloning: after effects :wink:
det er bare å SØKE rundt i forumet så ser du masse og jeg mener MASSE poster om akkurat DISSE tingene :wink:
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
Bluescreen ?
Hei, jeg er faktisk nybegynner.
Bluescreen = what ?
Det kreves nok bluescreen for å forminske noen. Eller kan du maskere med AE (som kreves enormt mye arbeid). Vet ikke hvilken metode de brukte på Ringenes Herre, men det var trolig litt av hvert. Liten skuespiller med samme kostyme eller basketball-folk bak dem.
Kloning er lett dersom kameraet står rolig. Tar maks halv minutt å gjøre ferdig med Adobe AFter Effects - vel, ikke første gangen, men når du har gjort et par ganger
http://www.durbnpoisn.com/films/clonetut/page1.asp
edit:
Personlig ble jeg ikke overbevisst at hobbiter er små og folk er store i filmene - men boken gjorde. Vet ikke hvorfor selv med de effektene de har i filmene. Eneste scene som så bra ut var der Munti og Pippin danset på bordet.
Neida Remi, det er mange, mange andre løsninger de brukte. De fikk store folk som stand-ins når det var hobbitene sitt synspunkt, og små folk som stand-ins når det var vica versa. Det er også brukt "gammeldagse" optiske løsninger for å få det til.
jhj, jeg anbefaler deg The Fellowship of the Ring: Extended Edition, på disk 1 av Special Features DVDene ligger det en egen dokumentar om dette, om det ikke var på disk 2. De forklarer detaljert og underholdene!
Dei "optiske" løysningane som Kyrre snakkar om, er at dei filma det på ein måte som gjorde at Hobbitane såg små ut, sjølv om dei eigentleg er like store som menneskja.
Det dei gjorde (sånn ca) var:
T.d. i scenen der Frodo snakkar med Gandalf i Moria. Gandalf sit på ein stein e.l., og det ser ut som Frodo står rett bak steinen og snakker med Gandalf. Elijah Wood stod då ikkje 1m frå Ian McKellen som det ser ut i filmen, men fleire meter bak. Dette skapte den optiske illusjonen at Frodo var ein liten hobbit som snakka med eit (stort) menneske. (Erviktig då at kamera og begge skuespelarar står omlag på same linje)
Er vel forklart ganske nøye på DVDane ja.
Hehe takker for svar!
Har aldri egentlig skjønt meg på After Effects, men siden jeg har kjøpt det burde jeg lære det også!
Hjertelig takk for tutorialen, har nå filmet litt. Gleder meg til å klone meg selv
Låner nok den Ringeness Herre filmen av en kompis asap, dette skal jeg få til!
Opprinnelig postet av Kyrre
Men jeg tror det er enklere å bruke bluescreen for amatører.
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
Man kan også benytte seg av fugleperspektiv osv. dvs når man skal få en person til å se liten ut så hever du kameraet over denne og filmer ned. Motsatt for å få en person til å se større ut (senke kameraet og filme opp mot personen).
Det er da selvfølgelig enklere å flytte på avstanden mellom to personer på settet enn å slite med bluescreen?Opprinnelig postet av Remi
Samt bluescreenet de hodene til skuespillerne på de små stand-insene i noen sekvenser. Ser utrolig realistisk ut.T.d. i scenen der Frodo snakkar med Gandalf i Moria. Gandalf sit på ein stein e.l., og det ser ut som Frodo står rett bak steinen og snakker med Gandalf. Elijah Wood stod då ikkje 1m frå Ian McKellen som det ser ut i filmen, men fleire meter bak. Dette skapte den optiske illusjonen at Frodo var ein liten hobbit som snakka med eit (stort) menneske. (Erviktig då at kamera og begge skuespelarar står omlag på same linje)
Bokmerker