Viser resultater 1 til 6 av 6
    Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard Fallende snøflak

Vet ikke om dette er mulig uten animering, men det er så mange skjeniale folk her at det faktisk kan være noen med svar, så: hvordan skal jeg få til å filme et snøflak som faller nedover fra himmelen, helt til den treffer en person som ligger på bakken? først vil jeg ha et nærbilde av snøflaket som skal falle nedover, uten at man ser personen. på neste klipp starter kameraet ca 2 meter over personen som ligger ute i snøen, og så skal snøflaket falle sakte nedover og til slutt lamde på ansiktet til personen. hehe, litt vanskelig å forklare, men de som skjønte det vil jeg gjerne ha svar av!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    153

Uten animering tror jeg dette blir vanskelig! Kamera etc er ikke min greie, men vet såpass at det ikke vil fungere å filme et snøflak falle i (ultra)nært utsnitt.

La oss si at et snøflak faller ca. 1 meter i sekundet + "wiggle". Du kan tenke deg selv hvor vanskelig det blir å føre kamera etter dét.
    Som sagt, jeg har ikke så mye greie på kamera osv (noe som egentlig ikke interesserer meg) Så det er godt mulig det finnes en løsning - uten animering - på problemet ditt. Men jeg tviler!

Går ut i fra at du ikke har tilgang til å gjøre noe i post, hvor da dette blir vanskelig å få gjort noe med!
    he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

har after effects, men har veldig lite kunnskap der. vil helst slippe animering, har ingen erfaring der.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Dette er noe du rett og slett ikke får til med moder natur på din side. Dvs.. Du får det sikkert til før eller siden, men sjangsen for at opptaket blir ødelagt pga. du bare MÅ få det til å dale og lande riktig er relativt stor.

Animasjon is nøkkelen her, og slettes ikke så vanskelig å få til, om du har med deg noen som har litt peil på hva man gjør, både for animasjonens del og med tanke på compositing.

Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

du mener som så i Forrest Gump den derre fjæren som svever ned fra himmelen:P?
    VR-V1E HDV
    HDVlight
    Røde NTG2 (Boom og Dead cat)

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

ja omtrent sånn, bare at det ikke skal være SÅ komplisert. nå skal snøflaket dette rett nedover. vet at den fjæren var animert.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •