Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17
    Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard farge fiksing, har en ide.

har lenge gått rundt og tenkt på hvor mye mer peiling jeg har i det å fikse farger i photoshop, enn i premiere og andre programmer.

derfor lurte jeg, hvor smart ville det være å importere filmen i filmstrip format til photoshop, og fikse fargene der? selv om det må ta hundre år å rendre, trur noen dette er en god ide? siden man omtrent kan få det 100% akkurat som man vil, noe jeg aldri gjør i noen av redigeringsprogrammene.

noen som har testet dette?
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

I after effects fikser man fargene på helt lik måte som i Photoshop?

og det går litt kjappere med after effects enn filmstrip i photoshop

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

har aftereffects, har bare aldri helt giddi å lære meg det ordentelig, siden jeg som regel alltid får til det jeg vil i premiere og photoshop sammen..

Husker den gangen jeg brukte ALT for lang tid for å få opp timeline(compisition)...
    etter det hadde jeg ikke mer tolmodighet med programmet =P
    men jeg får vel sette meg ned å lære meg detta… =)

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Vil du ha tutorials på effects? Der har en god del av farge-effekter som du bør bruke.

Jeg lærte programmet svært rask etter en enkel star wars tutorial, som du kunne prøve selv om du ikke liker star wars, hehe

Kyrre
    Guest

Det jeg elsker med photoshop fargekorrigering er at du kan velge fargetoner på shadow, midtones og highlight, og i går fant jeg samme mulighet i Premiere Pro! Jippi!

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

Og i after effects har du akkurat det samme, men bare enda mer kontroll

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

er ikke after effects bare "premiere+photoshop=aftereffects" ?

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

nja, litt mer enn det da.

Er ikke noe jeg kommer på som du ikke kan gjør i after effects. Men poenget er at du har så mye mer kontroll over all grafikk arbeid med video i after effects. Bør bruke det til alt utenom klippinga som bør foregår i premier, så importer du prosjektet i after effects.

Det jeg gjør iallfall. Og det sparer meg sinnsykt tid på prosjekter som skal gjøres så fort som mulig

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Jeg bare lurer! Hvis dere har filmet råmaterialet til f.eks. en kortfilm og har planer om å gi denne filmen et "særegent" look i etterarbeidet, ved f.eks. fargekorrigering osv.
    Gjør dere da det i After Effects med hvert enkelt klipp først? Og så tar disse "nye" klippene inn i Premiere for å klippe filmen?
    Eller gjør dere alt i Premiere om hverandre?
    Eller klipper dere filmen først og deretter gir det en look?

Det jeg ser for meg som mest fornuftig er å først logge opptakene på en tv-skjerm og velge ut de beste opptakene fra hver scene, importere disse, gi de en look i After Effects, lage nye filer, klippe sammen filmen i Premiere og til slutt ta seg av lydarbeidet (musikk må muligens legges på etterhvert, men eventuell redigering av annen lyd osv.)

Dette er hva jeg ser på som mest fornuftig, men jeg har ikke veldig lang, god erfaring med slikt, ettersom jeg ikke har produsert typisk kortfilm på et par år, og da ikke gjorde nesten noe etterarbeid i det hele tatt (23:00).

Hvilke rutiner har folk?
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

Jeg lager en go del musikk videoer i måneden. Hver av disse skal liksom lages på en dag maks to. Dette er til karaoke Karaoke er kjipt, men en får betalt og full kreativ frihet. Uansett:

En video uten de helt store spesial effektene gjør jeg på følgende måte for å gjøre det kjappest mulig.

Jeg gjør all redigeringen i Premiere Pro først. La oss si videoen inneholder råmateriale fra 3 forskjellige scener eller locations. Hver gang jeg bruker ett klipp fra ett bestemt location så setter jeg det enten på videospor 1 eller 2 osv.

Tur på bussen Video 1
    Artis i studio Video 2
    Bestemor som sitter i gyngestol Video 3
    etc

Slik at når jeg importerer til After effects så kan jeg enkelt velge alle klippene til hver enkelt scene og få en egen komposisjon for hver location. Det som skal gjøre den måten så mye kjappere er at jeg da kan legge til "adjustment layer" som gjelder for alle klippene i hver enkelt komposisjon. Slik at når jeg tilfører en effekt eller look til ett klipp så gjelder de for alle klippene fra den bestemte scenen. Og skulle noen klipp bli for mørke eller for lyse, så kan man også gå inn og justere hvert enkelt klipp om nødvendig. Og til slutt kan man legge en overall look på hele prosjektet. Det som er så kjekt med After Effect skal du forandre på noe så går det så fort og man har tilgang til alle kontrollene veldig veldig enkelt. Man sparer seg for å justere hvert enkelt klipp. Dette går an i Premiere Pro også på en måte, men føler After Effects er mye mer egnet til slikt. Og er det noe After Effects knuser Premiere Pro så er det blending modes. Detter er så utrolig viktig når man skal lage "look" eller korrigere video.

Dette er slik jeg jobber iallfall, når jeg har maks 1-2 timer på å drive farge korreksjon og lage farge tinter.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •