Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 19
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    153

Standard Farge problemer

Vet ikke om denne posten relaterer seg rett til denne topicen, men jeg så for meg at denne topicen var den mest relevante til hva jeg skal spørre om;

Jeg satt å så på Prison break her om dagen, og oppdaget en utrolig stilig effekt. En "drømme tilbake" effekt (kanskje litt klisjè, men i Prison break gjorde de det mer orginalt) Det jeg egentlig lurer på er:

Hvordan kan jeg få disse fargene på film bildene mine? Jeg bruker Adobe Premiere, btw.

Tusen takk
    he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Farge problemer

Kommer mye av ting det blir vanskelig for deg å gjøre noe med... Bra lys og opptaksutstyr (ikke mini-dv)....

Men du kan selvfølgelig få gjort mye spennende i post, kanskje ikke i premiere, men i alle fall i postproduksjon generelt :P

Som du ser er jo klippet ganske blått... For det er jo color-balance på et et eller annet vis et greit tips... Og regner samtidig med at du ikke vil ha en slik fin kontrast på råmateriale... Så der har du to tips... Og god lysetting når du spiller inn har alt og si...
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    153

Standard Farge problemer

Ja, skjønner! Er som regel sånn det har blitt; ingen god film - uten et million budsjett Selvfølgelig en rekke med unntak..

Takk for svar og hjelp!
    he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term

Cadet 4
    Medlem siden
    Oct 2006
    Svar
    19

Standard Farge problemer

En måte kan være å laste noen filter plug-ins til premiere. Disse har ofte mange filtere som kan hjelpe deg med å få en "tilsvarende" effekt.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    153

Standard Farge problemer

Ja, selvfølgelig :idea: Første som slo meg da du sa det, var de anerkjente boris plug-ins'ene. Noen som har testet ut de? Virker som en bra plug-ins package (etter bilder og kommentarer)

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard Farge problemer

Jeg synes ikke fargene på denne var så spesielle. Øke kontrasten, øke blåfarge. Svinge nivåene i en S. Kanskje senke gamma. Muligens senke fargemetning. Kommer jo an på råteipen din selvsagt. Hvis du allerede har kludret til hvitbalansen og har et oransje rom, så må du ty til sterke grep og kanskje ender opp med en del korning (kalt: Hyppass, på fagspråket).

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard Farge problemer

Om jeg ville lagd noe som dette, ville jeg startet med å duplisere klippet slik at jeg har to over hverandre, i AE, og fortsatt med å bruke fast blur på det øverste, og sette det som Screen blendingmode, kjørt ned på opacity slik at det blir en litt softere og mer glorete greie som ligger over originalvideoen.

Også ville jeg lagd en adjustmentlayer med Curves, som ville puncha opp lys og kontrast.

Enda en adjustmentlayer med Hue/Saturation, hvor jeg har markert for "Color", og gjort denne blå som søren, i riktig retning så klart. Satt saturation på denne så mye som nødvendig. Denne adjustmentlayeren ville jeg satt til overlay, screen eller multiply, whatever, for å gi den en litt softet blå-tone, og senket opacity bittelitt sånn at noen av de originale fargene hadde kommet til syne i gjennom de blå tonene.

Har ikke AE forann meg her nå, men verdt et forsøk. Lek og lær

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard Farge problemer

Faen, må se å lære meg AE. Ser for meg at det bare er stress å arbeide med fargekorrigering i layers i Premiere.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    153

Standard Farge problemer

Ja, ok! Takk skal du ha! Åpner premiere nå og gjør meg klar for en (forhåpentligvis) hard, dog gledefylt kveld. Da venter jeg med filter helt til jeg har innsett det faktum at jeg kan få til litt av hvert uten noen plug-ins

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard Farge problemer

Plug-ins er for den late, stort sett. Spesielt når det gjelder fargekorrigering en helt fint kan klare selv, og på en måte som tar under halvparten så lang tid å rendre.

Med Boris, Magic Bullet etc, blir jo rendertiden grusom.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •