skjønner ikke helt hva du mener.
har du satt opp hastigheten på klippene, i redigeringsprogrammet? Hvorfor det!? :roll:
Hei,
Jeg har prøvd flere ganger å endre at farten på mine DVD videoer blir svært rask. Jeg snakker såklart om egen innnspilte filmer her, og jeg lurer på om jeg kan senke tempoet til litt mer normalt tempo. Sånn som det vises på en datamaskin. Hele DVD filmen ser proffere ut i en slik fart..
lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D
skjønner ikke helt hva du mener.
har du satt opp hastigheten på klippene, i redigeringsprogrammet? Hvorfor det!? :roll:
Når jeg lager videoklippene, vises de i en fin hastighet. Men så fort jeg legger dem inn i DVD Architect (Sony) så går de mye fortere når DVDèn er ferdig. Jeg synes at det ser uproft ut når det går i den farten..
Forstår du/dere hva jeg mener eller skal jeg peke til ett eksempel?
jeg greier over hodet ikke å skjønne hva du mener.. om videoen og lyden går fortere enn det som er normalt, er det jo helt klart noe feil av type bug e.l. i programvaren du bruker. :?
Nei jeg forstår og begriper heller ikke hvorfor, men iallefall er alle videoene jeg har tatt opp med kamera mye raskere enn vanlig spillefilmer er. Men det er de ikke før jeg konventerer dem..
hvilke innstillinger eksporterer du med? framerate etc?
codec?
har du brent dette ut på dvd og sjekka det med stuespiller?
Jeg vet ikke hvilket kodek jeg bruker - jeg tok bare alt standard ettersom jeg tidligere har hatt problemer med at lyden ikke fungerer og bildet er merkelig. Jeg har prøvd på en vanlig DVD spiller ja, og når jeg ser på MPG filene jeg har så går de i "min fart", mens VOB filene er mye kjappere..
.. og en ting til hvis du har peiling: er det en dårlig ting å lime etiketter på DVD plater? Har en sånnen lime ting og alt .. (?) Takk for at du er så kjapp å svare!
la vær å bruke klistreting. det skal så lite til før plata blir ubalansert og spinner skeivt. Da er det bedre å kjøpe plater som har printbar flate, og en printer som kan printe på plater..
har seriøst ikke anelse på hvordan det du snakker om, ser ut eller oppfører seg... og at det "skal ha lik hastighet som på proffe filmer" skjønner jeg heller ikke noe av.. :roll:
hehe.. nå er det jo klistring jeg bruker da.. men det ser ut til å fungere hvis jeg tar meg god tid.. Har du seriøst aldri opplevd at filmene du brenner på DVD plater går i litt raskere tempo enn på PCèn? Har jo en 3,2 prosessor og 1 gb ram, samt rikelig med ledig minne, så det er ikke lagging på maskinen det er snakk om heller..
hehe, nei?! :roll: det er jo over hodet ikke normalt!! Det må være noe i prosessen hvor du eksporterer til DVD e.l...Opprinnelig postet av steffenz
Har du prøvd å bruke andre programmer, eller andre filer når du lager dvd? og fått samme resultat? Eventuelt, kan du legge ut et klipp e.l. så man kan se?
Bokmerker