Viser resultater 1 til 5 av 5
    Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

Standard the fast and the furious...

Hei,
    er det noen som vet hvordan man kan lage effekten i the fast and the furious når de bruker nos så ser man bare at veien blir lengre og alle lysene går mot kameraet og sånt :?:
    lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!

Admiral Chandler sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Kongsberg
    Svar
    255

Jeg har ikke sett filmen og vet ikke helt hvordan effekt du beskriver, men det kan kanskje være vertigo-effekten. Er det en lignende effekt hvor skuespilleren står stille i bildet, men bakgrunnen beveger seg mot eller fra skuespilleren?
    Ms Chanandeler Bong?

"Anything one man can imagine
    other men can make real."
    - Jules Verne

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    May 2004
    Svar
    59

Tror det er en effekt i premiere som heter ghosting, men jeg vet ikke om den vil få samme effekt som de i The fast and the furious. Men jeg og vil vite hvordan man lager disse effektene. De er jo bare døds råå!

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Husk at de bruker greenscreen når de bruker Nos... De har bilene foran greenscreen og da r d lettere og fikse bakgrunnen før de legger dn på
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

ku
    ku er offline
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Norbygdi / NLH
    Svar
    51

Tror det er ein versjon av den berømte Hithcock dollyen. der han kjører kamerat framover mens han zoomer bakover eller motsatt det blir det samme. Blir brukt i Lotr første gangen Frodo merker Ringskrømta, og i the mask første gangen Ippkiss møter fru Diaz.

Det at det blir spor etter lysa kan du få til ved å ha langlukketid på kamera, men da blir vel resten av bilda uskarpe og så der må du finne på noe lurt.

btw: tror nok The fast & the furius bruker nokk av CG effekter så det kan bli vansklig og reprodusere mye av det cinematografisk.
    here comes a time when every man feels the urge to spit on his hands, hoist the black flag, and start slitting throats." -- H.L. Mencken www.norbygdi.net

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •