Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Standard FIlm inni teksten

Heisann! Jeg lurer bare på en ting.. Åssen får jeg liksom bilder inni i teksten? at man ser et film triks inni teksten??
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Det er vel flere måter å gjøre det på. Jeg regner vel egentlig med at du skal lage noe ala slik det er på Star Wars DVDene hvor det er filmklipp inne i teksten under introen.

Vel det du kan gjøre er å lage et dokument i Photoshop hvor du har en bakgrunnsfarge etter eget ønske. Deretter skriver du teksten du skal ha på eget lag over. Denne teksten bør være ganske fet for ellers så synes ikke filmen som skal være "igjennom" ganske dårlig. Deretter merker du teksten din. Går på på bakgrunnslaget og trykker backspace, slik at du sletter bildeinformasjon . Og så sletter du tekstlaget. Da har du et bilde med en bakgrunn hvor noe er gjennomsiktig, nemlig den teksten du har skrevet.

Deretter eksporterer du bildet som Png (siden det inneholde informasjon om gjennomsiktighet) og importerer det i f.eks. Adobe After Effects. Nå legger du bare dette bildet oppå det filmklippet du vil skal synes bak teksten og voila! Det gjennomsiktige på bildet ditt (teksten) vil nå vise filmklippet som ligger bak!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Takker... ska prøve nå..

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Gikk jo ikke? finnes det en tourtial? det funka liksom? fikk ik trykke på backspace på bakrunden fordi dn r lååst. Går ik ann og åpne den!?!?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    stavanger
    Svar
    176

kan du ikke bare lage teksten i redigerings programme å så gjøre det på samme måte som me bluescreen, key'e fargen inni teksten?
    etter run through the jungle

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

d går kansjke, mn problemet r. at Det er bare teksten som ikker er gjennomsiktig.. når man lager tekst i Premier så er bakgrunnen automatisk gjennomsiktig og ik teksten og vis u legger et bilde bak så se ru bildet eller film uansett, men jeg skal ha de sånn at man bare ser det i teksten..

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

tror invert-knappen et eller annet sted skal hjelpe det skal være et sted i programmet

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

sitter og prøver meg ut

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Uhm, beste måten eg finner er å lage et svart bilde med tekst i en annen farge. dermed keyer du fargen i teksten. Som Henrik sa

For jeg klarer heller ikke med vanlig tekst i Adobe Effects (men det skal være mulig, hehe)

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Om teksten er gjennomsiktig, eller om du lager den i en eller annen farge, og keyer denne fargen på det laget i premiere (e.l.) blir egentlig ett fett! Du låser opp bakgrunnsbildet ved å dobbeltklikke på laget som er lås, og trykke enter for boksen som kommer opp!

Hvis du gjør slik jeg har skrevet, så skal det funke!

En ting til: bilde må jo være i samme størrelse som videofila di da (780x576 (med pixel aspect ratio 1) hvis du redigerer dv-film!)
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •