Side 3 av 3 FørstFørst 123
Viser resultater 21 til 28 av 28

Tråd: Film Look

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    stavanger
    Svar
    176

Standard Film Look

ash: men hvis du skal se om det er verdt å kjøpe, så må du jo se hva du får med. og interlacingen ER en del av pakken
    etter run through the jungle

Kyrre
    Guest

Standard Film Look

Ja, hehe, jeg fikset nattlooket på 5 minutter. Men sånn sett er det umulig å oppnå det virkelige film "looket" med DV kamera uansett om en har Magic Bullet eller ei. For det har alt med bevegelser å gjøre. Proffe kameraer kjører 24 fps, mens DV kameraer 30, men premiere eksporterer til 25fps, noe som ikke gjøre store forskjellen.

EDIT: Derfor mener jeg at det er bortkastet med Magic Bullet.

Admiral Chandler sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Kongsberg
    Svar
    255

Standard Film Look

Sitat Opprinnelig postet av Kyrre
    Proffe kameraer kjører 24 fps, mens DV kameraer 30, men premiere eksporterer til 25fps.
    Filmkameraer filmer i 24fps

DV/PAL - 25fps

DV/NTSC - 29.97fps

Premiere eksporterer til en hvilken som helst framerate (men er begrenset når det gjelder DV-eksport)
    Ms Chanandeler Bong?

"Anything one man can imagine
    other men can make real."
    - Jules Verne

Kyrre
    Guest

Standard Film Look

Ja, men eksporterer en eller capturerer i 24 Fps, blir kvaliteten dårligere og det kommer bevegelsespor. Så poenget kommer frem.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

Standard Film Look

Igjen, flere og flere kameraer kommer idag med progressive scan. Som er som 24fps. Hele bilder, ikke interlaced. Se på Karl som ligger i arkivet. Den ble filmet med progressive scan. Skulle lagt ut filmen i DV kvalitet uten farge eller bildejustering. Så ville dere sett

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Radøy
    Svar
    100

Standard Film Look

eg synes pluggen steadymove til premiere pro "smoother" mye bedre enn magic bullet suite, når eg bruker magic bullet pleier eg å bruke auto funksjonen og da er det nesten ingen forandring etter rendring.. :roll:

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Standard Film Look

Sitat Opprinnelig postet av Pacific_Leon
    eg synes pluggen steadymove til premiere pro "smoother" mye bedre enn magic bullet suite, når eg bruker magic bullet pleier eg å bruke auto funksjonen og da er det nesten ingen forandring etter rendring.. :roll:
    Men så har jo Steadymove og MagicBullet helt forskjellige formål da... Steadymove prøver å stabilisere, slik at ristinger i kamera blir jevnet ut, men Magicbullet prøver å lage "film look" på klippet!

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Radøy
    Svar
    100

Standard Film Look

ok, så det har ingenting med utmyking av ujevn kameraføring altså, kun utseende?

Side 3 av 3 FørstFørst 123

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •