Kan jo være de bare hadde filmet personen som skatet i blue/green screen? Link til filmen hvis den ligger på nett?
Jeg så nylig en skatefilm, hvor de hadde fjernet selve skateboardet. Skjønner?.....det så ut som om de svevet over bakken på ingenting. Det sykeste var da det kun var skygge på føtene, ikke noe skygge av noe brett! Veldig stilig effekt.
Please svar!
ikolai G.
Klipper/foto
Oslo tv - Nedre gate 7
Grunerløkka
Kan jo være de bare hadde filmet personen som skatet i blue/green screen? Link til filmen hvis den ligger på nett?
ivet er fult av oppturer og nedturer, på toppturer er nedturene best.
Hvis du søker/laster ned "yeah right - Girl". Er ganske sikker på at de ikke har filmet med noe greenscreen!....
ikolai G.
Klipper/foto
Oslo tv - Nedre gate 7
Grunerløkka
Fant en link nå
[ame]http://video.google.com/videoplay?docid=6396990712930217422&;q=girl+yeah+r ight[/ame]
ikolai G.
Klipper/foto
Oslo tv - Nedre gate 7
Grunerløkka
Blått/grønnt skateboard kanskje?
EDIT: Fjernet skyggen etterpå i såfall:S
This is the "Invisible Board" section of the skate video "Yeah Right!" by Girl/Chocolate. The skaters were filmed skating on green boards, then the boards were edited out.
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Utrolig stilig![]()
Obs!...kan være greit å lese førstops: Takk
ikolai G.
Klipper/foto
Oslo tv - Nedre gate 7
Grunerløkka
Jeg er imponert over hvor flink de er med blue/greenscreen. Er filmen laget av amatører eller? Jeg er ikke så kjent med skatefilmer.
Faktum er at det er ikke bare å fjerne skateboard - man må også erstatte det "tapte" området som man har fjernet. Man må nesten ta bilde av bakgrunnen uten personene før eller etterpå. Og det er ikke lett å få identiske bakgrunn med et vanlig kamera - de må derimot ha et semiproff-kamera.
I tilleg er det jo ikke bare stativfilmet, det er jo followcams også!
Bokmerker