Eg trur det finst ein del dedikerte program til dette, søk litt på google du.![]()
Jeg lurer på en ting. Er det noen god måte å fjerne wire på? vet man kan ha grønn eller blå og så keye ut, men hva må man gjøre hvis man skal ha bevegelig bilde?
Er bare litt nyskjerrig på om det går an å få til, på våres nivå :roll:
Eg trur det finst ein del dedikerte program til dette, søk litt på google du.![]()
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
After Effects og Shake er vel ikke et dumt sted å starte.
"Wire removal" går ut på å male det som var der framen før, eller det som ligger nærmest det som du skal erstatte wiren med. Litt tid tar det for å få det super perfekt, men det funker.
Ellers vet jeg at Commotion 4 har en egen wire removal-verktøygreie, der du drar en linje over wiren, og Commotion gjør resten på den framen.
Hm. Nå skjønte jeg det.
Eg har commotion pro 4.1 . ja,.- til og me flere lisenser! men de e så klønete og jobe med og har mange bugs. og veldig tung kjørt. så derfor kjøpte eg AE, og håper at de fledste funktioner der kan erstate commotion
og med v 7.0 pro versjonen av AE. vli eg hevde at jo, nå er commotion så definiivt et død software program!
EDIT: Comotion har nå en del particle generators etc for realistiske fire, smog, vand etc men har aldri selv prøvet ud disse funktioner.
Er det et slags verktøy (eller et eller annent du kan gjøre) i Motion for å fjerne en wire?
Helst så det ser så realistisk ut som mulig, noe som funker fint.![]()
Eneste jeg kan komme på er å bruke paint/clone om det er noe slikt der - men Motion er helt grusomt tungt å jobbe med generelt, så forbered deg på mye knot.
Ja, jeg får nok bare prøve...![]()
Bare å la vaieren være med i filmen og si at det er referanse til en av de 100 filmene med vaier som ikke har blitt digitalt fjernet.
Bokmerker