last ned eller lag et fly i 3dstudio max eller maya.
Ordne matrialene på flyet slik at det ser ekte ut.
Match det med din video bakrunn, render og wola, du har et fly :lol:
morn...
jeg lurer på hvordan jeg kan lage ett fly på himmelen...
digitalt altså...
jeg har...
studio 3d max, premiere pro, after effects og maya...
takk for alle svar![]()
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
last ned eller lag et fly i 3dstudio max eller maya.
Ordne matrialene på flyet slik at det ser ekte ut.
Match det med din video bakrunn, render og wola, du har et fly :lol:
en ting jeg har lurt på er hvordan få animasjon og org klipp til å passe.
jeg har ialfal bare hatt en grønn bakgrund i maya så rengra det til avi og lagt det inn i videoredigeringsprogramet og fjerna det grønne så lagt på klippet med film. men hvis du skal ha bevegelser må det vel være en annen løsning enn å ta det på gefylen(ortak).
jør som meg:
[/URL]
Wainhost billig webhotel[/URL]
http://www.animate.se/viewtopic.php?t=1656
En video tutorial om hvordan man lager et fly..
du kan finne et bilde av et fly og importere det inn i f.eks paint og tegne rundt flyet meg en blå\grønn pensel så bare flyet er fremme resten blått\grønt. så lagrer du det og tar det inn i redigerings prog. og fjerner det blå\grønne og plaserer det på himmelen og legger til riktige bevegelser.
veldig greit med pinnacle edition.... jeg har gjort det selv i en film og det så temmelig bra ut, synes jeg selv![]()
edre å ha elg i skogen enn å ha hjort i buksa
Hei,
For å legge et fly på en scene stilles det også endel krav til det klippet som skal ha flyet i seg. dersom kameraet beveger seg mye, må kamera i 3D space også bevege seg likt. I tillegg så er skyggen noe av det som avslører 3D som fake (I tillegg til textures etc)
Jeg hadde et klipp som kusinen min hadde filmet, og for morro skyld la jeg på et fly (kan sees her Wake up Call da dette var bare for morro .. vel så dreit jeg i skygge, samt kamera føring (Eller mangel på sådann)
De proffe gutta har kamerakraner som logger kamera føringen, det ser du spesielt på bonusmateriellet på Terminator3. og benytter seg av "Motion capure" på mange plan. Så for å summere bør du planlegge kameraføring, eller holde kameraet helt i ro ellers vil du slite mye
Prinsippene for å blande CGI og film, som jeg forstår det er.:
1. Last inn filmklippet som skal ha et fly som et "roboscope" i animasjons pakka di (Blir som en bakgrund plate som ikke reendres).
2. Juster "ground plane" eller kamera i 3D space likt med marken på bildet ditt. Disse bør ha samme vinkel ellers blir skyggene teite![]()
3. dersom flyet skal fly bak eventuelle objekter på filmen din, må du moddelere minimum en "Layer" som flyet kan fly bak (og bli usynlig, gjelder også skygge), men denne layeren må ha en "decal" som er den delen av filmen som skal i forgrunnen.
4. Sett lystkasterene i Animasjonspakka di til å komme fra samme vinkel /høyde som solen på klippet som skal ha FX. Putt også eventuelt litt blur på skyggen.
5. Slå på "Alpha channel" , samt velg sort bakgrund på kameraet (Virker i hvertfall i A:M) da vil bakgrunnen automatisk bli transparent.
6. Velg TGA sekvens som output (Et format som støtter Alpha channel)
7. Kjør reenderingen i forskjellige passes, med det mener jeg.:
a) Reendre flyet for seg selv (med alle objekter slått av)
b) reendre så skyggen med alle andre(inkl. fly) slått av
På denne måten kan du dersom du er missfornøyd med skyggen, bare
reendre den pånytt, og slipper da å reendre flyet dersom det er ok. Noe som sparer reendertid!!
Ta de forskjellige klippene inn i NLE'en din og mix dembingo du har et fly
![]()
PS: Jeg bruker Animation Master, så det kan være endel navn, metoder som er litt forskjellig fra pakke til pakke.
MVH
Tor-Bjarne
VH
Tor-Bjarne Henriksen
PÅ wake up call...den flammen etter flyet (ikke røyken før det blir skutt), er dette lett å lage i Animation Master??????
Tja, Animation Master har både sprites og particle generator, men så mange emittere du bare måtte ønske( Pluss tutorials).den flammen etter flyet (ikke røyken før det blir skutt), er dette lett å lage i Animation Master??????
På ettet finnes det noen heftige flammer/Røyk pyro effekter som er gjort i A:M
Men flammen +endel av eksplosjonen samt skytingen fra tiefighteren er gjort i Particle Illusion, der er det enda lettere å gjøre![]()
Men dersom jeg skulle vise røyken (flytte kamere rundt) som et 3D objekt ville jeg valgt å gjøre det i A:M.
MVH
Tor-Bjarne
VH
Tor-Bjarne Henriksen
Bokmerker