Lek med zoom/fokus og "korning" - altså en svak følelse av noise på bildet. Det kan gjøre mye.
går det an å få et vanlig bilde av f.eks en by til å bli levende? når jeg legger på effekter i ettertid ser de bra ut, men plager meg at resten av bildet jeg bruker står stille. F.eks et fly som kjører over manhattan, da beveger flyet seg, men resten av bildet ser helt dødt ut, og det tar bort mye av stemningen. så har noen et eller annet tips til hvordan jeg skal få det til? prøve å få en viss dreining på kamera eller se tendenser til bevegelse i skyene eller skygge som forandrer seg på skyskraperne?
Lek med zoom/fokus og "korning" - altså en svak følelse av noise på bildet. Det kan gjøre mye.
takker, men det var ikke helt sånn jeg ville ha det. er det noen måte i after effects eller premier som gjør at bildet "hopper" opp og ned, skal nemlig få det til å se ut som om man sitter på et fly. så er det et sted man kan legge inn vibrasjon elr lignende?
Kjenner ikke til Premiere.. I After Effects trykker du P for å åpne POSITION-linja på det valgte layeret, trykker stoppeklokka, og velger en posisjon fra tid til annen gjennom tidslinja. Mulig du må skalere opp bildet dersom det ikke er stort nok til å dekke hele området du vil vise i videoen.
Kan vel alltids legge til en wiggle expression:
Trykk på layeret du skal ha vibrasjon på, og gjør følgende..
Trykk P for å få opp position, hold deretter "alt" tasten inne, nå er expression aktivert. Skriv inn en value f.eks wiggle(1,30,2)
Problemet blir nå at 2d layeret ditt kommer til å wiggle off-screen. Dette fikser du enkelt ved å legge til et kamera, og justere deg etter expression'en din.
Håper dette maked sense!
he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term
Bokmerker