Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: greenscreen!

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard greenscreen!

er helt fersk i greenscreen/bluescreen verdenen, og mye jeg ikke får til. nettopp kjøpt noen grønne tepper som faktisk ser ut til å funke bra, men allikevel får jeg det ikke til å stemme helt. har after effects, men vanskelig å få bort alle de grønne merkene. dessuten blir personen fort gjennomsiktig prøver jeg få bort alt det grønne. men skulle jeg sette opp noen 500 watts arbeidslamper? ville ikke det gjøre personen helt lys og dermed forsvinne under keyingen? har begrenset plass, så har ikke rom til noen store dingsbomser i taket. prøvd å belyse en del bak personen undenfra, men blir allikevel litt grønt igjen. så hvis noen kan hjelpe meg til at det faktisk ser nogenlunde ekte ut så er dere herlige!

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Standard greenscreen!

Du må få belyst selve greenscreenen så den ser helt grønn, ingen skygger eller noen ting. Så kan heller ikke personen ha noe grønt på seg. Personen skal lyssettes han og, men det har ikke noe med greenscrenen å gjøre, det er vel mer bare så belysningen på personen er lik bakrunnen du skal sette inn (?)
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard greenscreen!

Keylight er beste plugin til å keye bort green/bluescreen. Jeg har lenge brukt andre keying og brukt mye tid på å keye riktig, men keylight gjorde det hele så bra. Eneste plugin jeg anbefaler å ha. After Effects Pro-pakken skal inneholde det.

Ellers er innspillingen viktig. Sett kameraet til å fokusere personen og la bakgrunnen være ufokusert. Jevnt farge over hele teppen er selvsagt en fordel, så krever det samme lys over hele teppen.

Men prøv å søke etter greenscreen eller bluescreen - det har vært tatt opp hundre ganger tidligere.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    58

Standard greenscreen!

Det er viktig å unngå at grønnfargen på bakgrunnen skinner tilbake på personen. Et spisslys på personen kan hjelpe her.
    Hvis du filmer på DV, så skal det nok uansett mye til at resultatet blir mer enn noenlunde ekte.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard greenscreen!

for hva er det som gjør at dv ikke funker?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard greenscreen!

Du vil veldig lett få "blokker" rundt personen - omtrent som å tegne en strek på skrå, uten antialiasing.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Stavanger
    Svar
    156

Standard greenscreen!

HDV funker bedre, testa det sjøl
    izzAh the little film maker....

http://www.royalpicture.org

Regler for innlegg