Viser resultater 1 til 4 av 4
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Randaberg ( Stavanger )
    Svar
    242

Standard Greenscreen - god løsning?

Heisann..
    Har allerede utført greenscreen med nokså greie resultater.. Jeg kjøpte ett strech laken på Europris (klippa bort strechen) og brukte det til å filme med.
    Hadde ingen belysning, så det var stress å redigere på etterpå.
    Men altså. Det lakenet er veldig tynt og en kan se litt igjennom. Leste at du burde i tilegg ha en veldig sterk belysning. Har aldri fått til greenscreen helt topp, men forstår det er en vanskelig effekt å utføre.
    Noen konkrete tips? Kasta selvfølgelig arbeidslampen for ikke lenge siden så det har jeg heller ikke til å belyse med. Gjerne kjøpe en ny på Europris? Trenger en billig løsning.
    lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Dersom du vil slå deg til ro med en billig-løsning som dette, bør du kjøpe to-tre laken til tenker jeg, slik at du får en tykkere flate å lyssette, som ikke lekker lys igjennom.

Ellers bør du få så lite skygger som over hodet mulig på det grønne, med mindre du vil sitte med rotoscoping i ettertid.

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor
    Ellers bør du få så lite skygger som over hodet mulig på det grønne, med mindre du vil sitte med rotoscoping i ettertid.
    Og hvem vil vel det?
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    236

Kjøp lysegrønn filt heller.. (har jeg gjort..) på hobbyshappa.. er tjukk og mottar lys ganske bra... blir lite folder på filt og ..

Bruker en arbeidslampe til å lyse den opp med... Limegrønt funker vel best til greenscreen..

Kommer med en bilde til som viser hvordan jeg ha lyssatt denne..

Edit:
    url=http://www.signaturdesign.org]AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz 2GB RAM GeForce 7900GT 256MB[/url]

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •