Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Volda
    Svar
    240

Standard Greenscreen og videotutorial i Premiere Pro

Har et lite problem...
    Jeg lasta ned en del videotutorials og satt meg ned for å jobbe med særemne hvor jeg trengte disse hjelpevideoene...
    Da finner jeg ut at deres Premiere Pro har mange flere muligheter i forhold til mitt!
    Ta f.eks. høyreklikk på en vanlig video i tidslinja da... Da kommer f.eks ikke "video options" og "transparency" opp! Det er nettop dette jeg trenger! Jeg skal fjerne det grønne i et bilde, men får det ikke til i Premiere pro. Jeg veit det skal være et sted hvor en fikser det, men finner det ikke.
    Et annet eksempel er "Effects control" avdelingen til klippet. I deres versjon (som da er eldre enn mitt) går det an å klikke "setup" ved siden av motion og opacity. Det går ikke i min. Der står det i stedet "reset".

Dette er vannvittig frustrerende ettersom det bare er litt igjen av klippet som ikke er som det skal.

Noen som kan hjelpe?
    ww.gratistur.com

Cadet 4
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    17

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Når det gjeld keying, (fjerne ein farge/del av eit bilete), so har vel aldri det vore under høgreklikk-menyen i PPro. For å keye, legg ein til ein av keying-effektane i Keying mappa i Video Effects. Om du har eit klipp med greenscreen, bruk Green Screen Key eller Chroma Key.

Reknar med den tutorialen du såg var for Premiere 6.x eller eldre? Kva valg var det under "Setup" for Motion og Opacity?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Volda
    Svar
    240

Da kom det opp en svær meny hvor en da kunne velge nettop chroma og andre ting. En kunne velge farge en skulle transpartere bort og mange andre valg også... Litt rart at de har fjernet en så nyttig funksjon...
    Btw: Tusen takk! Jeg fikk det til med chroma key!
    ww.gratistur.com

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Dei har ikkje fjerna "Transparency-settings" (eller kva det heitte), men erstatta den med alt det ein finn i Keying-mappa.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •