After Effects er kanskje noko av det beste du kan få, so å lære deg det skikkeleg er eit godt alternativ. Eg har lista nokre sider med tutorials her.
Elles skal Effectslab vere ganske bra, iallfall for noko.
Hei lurte på hva slaks program somme er best for amatør som meg, til å lage visuelle effekter? Bruker adobe premiere 1.5 til å redigere, har after effects, men har ikke helt fårstått det enda.
ilmmaking fucking rocks!
After Effects er kanskje noko av det beste du kan få, so å lære deg det skikkeleg er eit godt alternativ. Eg har lista nokre sider med tutorials her.
Elles skal Effectslab vere ganske bra, iallfall for noko.
Mac:
Apple Motion.
Livetype - tror det er for tekst og sånn.
Disse inngår i Final Cut Studio pakken.
After Effects.
Descreet Combustion, Flame, Inferno
3D programer.
Particle illusion - noen effekter er bra, andre ikke.
Effectslab.
Dersom du ikke forstår programmet, kjøp deg en opplærings-DVD, eller kjøp en bok eller to. Finnes noen gode på www.bokkilden.no og www.idgbooks.no
Har selv Classroom in a book - After Effects 7. Helt grei bok om du trenger hjelp til å komme igang.
Har sett et sted (husker ikke hvor det var) at Classroom in a book ikke er til å anbefale. Det var heller snakk om å kjøpe andre bøker som dekker mer en den boken gjør. Det skulle finnes bedre alternativer.
Men jeg har selv ikke Classroom in a book så jeg vet egentlig ikke da men.
Hmm.. Tror ikke du finner noen annen bok en manualen som følger med After Effects som tar for seg mer enn Classroom in a book. Da må det i såfall være en fryktelig vanvittig generell bok.
Classroom in a book er jo prosjektbasert. Akkurat som f.eks. Total Training sine DVDer.
Finnes det Norsk Tutorial til after effects??
ilmmaking fucking rocks!
Nei. I såfall svært lite. Programmet er uansett engelsk - så ingen grunn til å ikke lære seg engelsk.
Hei Anders.
Går du inn på www.davk.dk og registrerer deg gratis, så finner du mange guider på after effekt og de andre Adobe programmer. Jeg har i hvert fall fått mye nytte av denne siden.
Her er det flere enn 100 guider. De snakker dansk da. Men det går bra..
Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.
Hjemmeside: http://ostbymedia.no/
Et billig og lett alternativ finnes her :
www.fxhome.com
Jeg bruker dette programmet, og er fornøyd med det.
PS. du må ha et venlig redigeringsprogram ved siden av.
Bokmerker