Viser resultater 1 til 3 av 3
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Randaberg ( Stavanger )
    Svar
    242

Standard Hvilken oppløsning i PAL DVD?

Heisann, jeg har tidligere postet og gitt utrykk for at jeg har hatt litt problemer med å få DVDèr til å passe på TVèn når jeg bruker DVD Architect. Iallefall, jeg kan velge mellom 720 eller 704 i bredde når jeg benytter PAL. Er det 704x576 som er det vanlige på kjøpedvdèr?

Samtidig leste jeg noe om en bits du kunne endre på DVDèn eller brenneren som fikk DVD platen til å bli full kompitabel med alle DVD spillere.. Noe som har hørt om det, eventuelt som kan forklare meg? Riktignok på DVD+.

På forhånd takk!
    lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

720x576 er Pal DVD
    Du kan endre mpeg header slik at DVD-spiller skal tro det er en vannlig mpeg2 stream tross at det er en S-vcd mpeg1 stream.

Bruk alltid 720x572 mpeg2 og alt blir bra.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Randaberg ( Stavanger )
    Svar
    242

okei, tusen takk!
    Men,
    Du kan endre mpeg header slik at DVD-spiller skal tro det er en vannlig mpeg2 stream tross at det er en S-vcd mpeg1 stream.
    Mpeg header, hva er det? Hvordan endre? :?:
    Slik jeg alltid har brent DVDèr så brenner jeg dem slik at de funker i alle DVD spillere, og så langt Playstation 2, men ikke Xbox. Vil det med det der funke på Xbox? Og vil ikke kvaliteten bli lavere som S-VCD Mpeg2 en MPEG2 DVD i full kvalitet?[/quote]
    lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •