ingen som vet? har lest og lest men ikke no svar... det må da være noen som vet noe?
Når jeg skal velge "track motion" når jeg høyreklikker på et klipp, oppdager jeg til min forskrekkelse at det menyvalget er grått og ikke klikkbartNoen som veit om noen åpenbare feil jeg har gjort? Takknemlig for alle svar! :wink:
Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n
ingen som vet? har lest og lest men ikke no svar... det må da være noen som vet noe?
hvilken versjon av after effects har du? vet ikke om standard versjonen har tracking og stabiliserings muligheter(bare pro versjonen?). Eller kanskje det bare er en dårlig pirat kopi du har fått tak i?
Jeg har 7.0 Pro, og jeg kan se menyvalget, men ikke velge det. Noen ideer? :cry:
Standard versjon skal ha muligheten til å tracke motion. Det har jeg iallfall. Jeg har aldri opplevd problemet. Men kanskje tracking virker ikke fordi du ser på feil video-vindu?
Og vær litt tålmodig med å få svar - det tar som regel litt tid her![]()
Har du brukt After Effects før?
Ligger klippet i en comp?
Klippet må være i en comp for å kunne tracke det. Du sier liksom så lite at det blir helt umulig å prøve å hjelpe. Forklar litt mer hva du har gjort (og hva du ikke har gjort).
Se litt utover på denne: http://www.creativecow.net/articles/...ement/sky.html
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Ok. Nei jeg har ikke brukt AE og compositions så mye. Jeg har laget en ny composition og importert et klipp. Så har jeg dratt det ned til tidslinja. Hvis jeg høyreklikker da burde jeg vel kunne velge "Track Motion" (det kunne man iallefall i 6.5). Men det går altså ikke. Jeg det turtorialet, og det var veldig nyttig det, hadde jeg bare kunne fått velge track motion :wink: Jeg har stabilisert klipp i AE 6.5 et par ganger, og det går utmerket. Men som sagt: prøver jeg samme prosedyre i 7.0 får jeg ikke valgt track motion.Bare spørr om ting jeg har gjort /ikke gjort, fordi ettersom jeg er ganske ny i AE vet jeg heller ikke hvor ting befinner seg og hva som heter hva osv... :wink: (bra du sier påpekte det GeEzah, så ikke alle bare flyr forbi dette topicet fordi de ikke skjønner hva jeg mener
)
Det er kanskje til hjelp hvis jeg sier at disse menyvalgene også er fadet bort:
"Open Effect Controls" , "Create Outlines" , Track Motion" og "Stabilize Motion"
jeg har også denne feilen
vet ikke hva som er galt..
Bokmerker