du må velge background, og så finne avi fila.
men avi fila må være 30fps ellers godtar ikke PI fila.
Hei,
Jeg har nå fått meg Particle Illusion, men fatter ikke så veldig mye av det desverre.
Kan noen si meg hvordan jeg kan få lagt inn filmklipp?
Det eneste jeg får lagt til er bilderops:
url=www.ghl-produksjoner.com]GHL-Produksjoner[/url]
du må velge background, og så finne avi fila.
men avi fila må være 30fps ellers godtar ikke PI fila.
Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no
Aha, det var det jeg gjorde, men filmen var sikkert ikke 30fps nei.Opprinnelig postet av Ustabil-Kim
Tenkte meg det var noe så enkelt.
Takk for hjelpen![]()
25 er vel de vanlige, men 30 går jo det også
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
Hvis jeg ikke tar helt feil så er 25 europa standard og 30 USA standard? :?Opprinnelig postet av Remi
Korrekt.
Jeg har ikke noe problem med å bruke klipp med 25 fps, men jeg tror PI er kresen på hvilken komprimering du bruker. Jeg antar du er klar over det, men nevner det likevel; husk å sette "frame rate" til 25 på view-> project settings -> project (men det skal ikke påvirke hvorvidt du kan importere et klipp med 25fps eller 30fps)
godt mulig det er sånn agep.
leste bare på internet at det var en av måtene å løse problemet på.
altså exportere klippet i NTSC og bruke det som background.
er det sånn at den ikke tar råklipp av PAL uansett hva du gjør?
for det blir vel litt vanskelig å få helt samme resultat om du skal maske det inn senere med blå/grønn eller svart bakgrunn når man exporterer tingen man har laget ut av PI.
Godt mulig ja, er selvfølgelig ikke sikker, men det er slik jeg har resonert meg fremOpprinnelig postet av Ustabil-Kim
![]()
Blir nok ikke det nei, mange av effektene er "halvgjennomsiktige". Vanskelig å få det til bra? eller? (jeg gjør slike ting sjelden..)Opprinnelig postet av Ustabil-Kim
Men uansett,prøv å rendere et klipp du har hatt problemer med en annen codec og eller flere (si fra hvis det funker da)
skal prøve =)
Bokmerker