Viser resultater 1 til 7 av 7
    Cadet 4
    Medlem siden
    Dec 2005
    Svar
    12

Standard Hvordan få pistol skudd til å se ekte ut

Hei, hvordan kan jeg med pinnacle 9 få et pistolskudd til å se ekte ut? når skuddet kommer og når det treffer personen?

Og en helt annen ting på siden... er FXhome Composite lab et animasjonsprogramm eller et vanlig film redigerings program?

df
    df er offline
    Commander
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Skien
    Svar
    374

Har ikke pinacle, så jeg vet ikke. Men husk på å få en naturlig reaksjon fra skuespilleren når skuddet er, legg til en god lyd effekt og en munnings flamme forran.

Hvis du søker på forumet finner du garantert andre poster som handler om det samme

og en tutorial på munnings flammer : http://www.norskfilmforum.com/module...ticle&;artid=2
    ttp://www.effektsiden.moo.no/

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Bruker ikke Studio, men tviler sterkt på at det er enkelt å få et pistolskudd til å se ekte ut, man må nok heller satse på et program som er laget for å drive på med visuelle effekter :wink:
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Då eg dreiv på med studio 9 (plus) Fann eg bilete av munningsflammar på nettet, farga alt rundt grønt og brukte greenscreen og picture-in-picture for å skalera og plassera. Då eg gjorde biletet til å vara i rundt 2 rammar, såg det klart ut som ein skikkeleg eksplosjon fordi det varte så lite.

Det finnast ikkje luma-key i studio, så då må ein ta til kreativiteten :wink:
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Det jeg ville gjort er å passe på at skuespilleren får en realistisk rykning av skuddet og at han helst blunker når han skyter. Så bruker du photoshop eller whatever for å mekke en troverdig muzzleflash. Som du bruker i 1-2 frames. Har du mulighet til dette er skuddet i boks. Skuddtreffet på person kan fort bli verre. Enten må du bruke squibs (noe som er ekstremt dyrt) eller så kan du gjøre som meg når jeg skulle bli skutt i hodet på film. Jeg la solbær sirup på plastfolie og rullet det hardt sammen. Så kastet en kameraet den i pannen min og da ser det ut som det spruter blod osv. Det er slik jeg ville gjort det.
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Vi brukte paintball i ein film, men det såg ikkje så ekte ut. Personen som blei skutt på hadde ei treplate under ei kvit skjorte, så blodet klæsjet utover. I tillegg revna skjorta :P
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    95

Tipset til JasonX funker utrolig bra! Jeg og en venn testa det i dag. På en vegg vell og merke. Det vi gjorde: Det sammen som jasonX, men med sprettert. Men på film så kan det være lurt og bli skytt med en softgun(med gas) Bare for og kjenne hvordan det er og bli truffet hardt av noe. Så blir det litt mer realistisk. Så er det bare og skyte vildt med sprettert å "blodpatroner"

Ellers så har jeg en film av meg selv, der jeg illustrerer et skudd nede i kjellern. Laga med movie maker og paint

Skal bare få lasta den opp på nett først

-promp ut
    oada Produksjoner

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •