Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    85

Standard Hvordan få ting i bildet til å komme fram etter hvert?

Ok, skal lage en veldig kort intro til et juleball. Hadde da tenkt å vise at pynten kom fram av seg selv etter hvert. F. eks. at jeg filmer gymsalen (der vi skal være) og så ser man at salen blir pyntet av seg selv. Hvis dere skjønner. Hvordan får jeg til det? Må jeg først filme salen når det ikke er noe pynt der og så filme når den er ferdig pyntet? Men da kan jeg vel ikke bevege kamera for å få til effekten? Eller?

Tusen takk for all hjelp!
    Med vennlig hilsen
    Phex

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Du kan jo berre filme time-lapse medan de pyntar salen. Eit anna alternativ er som du sjølv seier, filme før og etter (kamera då stå på same staden ja), og so lage ein overgang av eit slag mellom dei to.

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    85

Takk for svar incanus.

Tenker det blir det siste alternativet (filme før og etter), men det er altså ingen mulighet for å klare dette i bevegelse?
    Med vennlig hilsen
    Phex

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    146

Tja, da må du i så fall filme med to helt like kamerabaner, noe som kan bli ganske vanskelig.
    "Alt" kan jo løses med et bra effekt/postproduksjonsprogram også, men i dette tilfellet ville det tatt sinnsykt lang tid og ikke være verdt det.

Andre måter å løse lignende problemer på innebærer jo "animering" ved at du pynter litt, tar et bilde, pynter litt til, tar et bilde, osv.. som en stop-motion teknikk. På denne måten kan du jo unngå å ha pynterne med i bildet ettersom du kan jage de bort når du tar bilder..

Ellers syns jeg det kan være morsomt å se at folk faktisk pynter også hvis du kutter bort masse/fryser i frames(lager stillbildeshow) eller skrur opp hastigheten litt. Men det er jo helt opp til hvordan du har tenkt. Her var vel "av seg selv" nøkkelord så da er vel det uaktuelt.
    Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?" -Gimli, son of Gloin

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    85

Takk, tror jeg går for filme før og etter løsningen
    Med vennlig hilsen
    Phex

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •