Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

Standard Hvordan fake "lys spor" på video

Ja, siden nu mit video kamra har en mindste luker tid på 1/50 sek.

Kordan kan mann dermed fake såkalte car-tails i night shots?

billede

billede nr 2

Har bl.a. After Effects. Noen enkel måde at opnå en sådan effect?
    Prøvd med ghosting etc posterise time echo. men uden ok resultat.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Skreiv du litt feil der? Kva som er minste lukkartid på kameraet har ikkje mykje å seie, då ein må bruke lang lukkartid for å få den effekten. Ola Haldor og Melwasul seier litt om ein måte å gjere det på i AE i denne tråden, men det er betre og enklare å gjere det med kameraet.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

Hm. min feil. mente selvfølgli størte lukker tid.

uanset må man jo ha minst 10-15 sek lukker tid å det e jo ikkje akurat så vanlig på et videokamra.

tak for link.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Jeg tror disse bildene er tatt med fotokamera, og dem kan ta lang veldig lang lukkertid. Jeg vet ikke helt hvordan de gjør på filmen, men jeg vil tro at de tar en rekke bilder med fotokamera og setter dem sammen.

Etter erfaring med fotokamera, ser det ut som bildene hadde lukkertid på minst 15 sekunder. Kanskje 30 sekunder.

Dersom videokameraet ditt kan ta stillbilde, er det kanskje håp for at det kan ta lenger lukkertid enn 1/50. Ellers, spør en annen med et bra fotokamera (det er mange som har).

Dersom du vil absolutt bruke AE, så er Time-Echo den enkleste løsning jeg kan komme på. Ellers kan du fake linjene ved å "tegne" selv. Men det vil trolig ikke se bra ut.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

Ja de er så klart tatt med et still photo kamra med lukker 15 sek+.

Skulle dette gå ann på ett vidiokamra, ja da må de så vitt jeg ser det, kunne ha lang lukker, men ligevel recorde i 25 fps. det tror jeg ikje att er bulig på noe vidiokamra.

kanske går det ann i photoshop . mener å ha gjort det før en gang men husker ikje i vilkn samenhenng. skal gå ann og "etse" kun lyse pixler fra et layer og over til ett anet layer gjennem layers i layers hiarkiet. om man gjentar den her prasessen så skule det teoretix gå ann og gjenskabe effecten.

Og går det i photoshop burde de også funkere i AE. er jo "same" program

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    230

hvorfor ikke bare klippe ut lysene fra et bilde og legge dem i et lag over filmen du skal ha det på, for så å bruke en overgang (inn fra siden) eller animere slik at det ser ut som om en bil kjører forbi, for det er vel den effekten du ønsker.
    ww.blender3d.no

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

Hm. jeg må eksprimentere på det lit å så se. skal nolk finne ut av det.

Hvist du ser for deg klipe mitt, med mase biler som kjøre om natten, mengder me røde lys som løber gjennem billedet. Men målet er at å få dise til og "henge igjenn" i bildedt, så at de laver streak-streker eller røde "haler" efter bilerne om du vil

Det er nyl problem kanske eg bare laver et script for AE ferdi arbeid.

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Skien
    Svar
    82

kan du ikke bare sette opp kamera på et stativ i en time eller noe og filme det samme. så setter du filmen uberfort i redigeringsprogrammet.

er på denne måten de fleste gjør det tror jeg.

samme er det når de filmer at sola går opp og ned
    url=http://www.teit.org]Teit Productions[/url]

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

kan du ikke bare sette opp kamera på et stativ i en time eller noe og filme det samme. så setter du filmen uberfort i redigeringsprogrammet.
    Nei, da opnåes ikje den strek-effecten som atte jeg ønske. I vanlig time alapse vil bare lyserne forflyte sig i bilderne uten at lave streaks Men tak for din engashement

Cadet 2
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    4

Du må nok ha lengre shutter for å få den effekten. men du kan jo prøve å legge på litt motion blur, men det blir ikke så veldig mye bedre. Så du må nok ha et kamera med lengre shutter for å få den effekten. På dvx må jeg manuelt sette på slowshutter for å få kameraet til å gå lavere en 1/50, med slowshutter på greier kameraet 1/3. så det er mulig at kameraet ditt greier å simulere noe lignende. Å ha kameraet fast montert enten på stativ eller i bila vil gi en bedre effekt synes jeg.
    anon XH-A1
    FS-4PRO HD
    Amd x2 4200+ Sony Vegas 6

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •