Viser resultater 1 til 4 av 4
    Cadet 4
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    11

Standard Hvordan lage "old movie" effekt i Premiere Pro.

Skal lage en elgammeldags stumfilm i en skole oppgave og lurte på hvordan man kan oppnå en sånn type effekt? enten med å stille på riktige filter eller en plug-in?

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Ålgård
    Svar
    113

vær så snill... Kan ikke du og de aller fleste andre nykommere se litt på gamle poster før dere starter en ny post??? Det blir det bare rot av. Det er startet en post om old movie effekten! takk

Ensign
    Medlem siden
    Aug 2004
    Svar
    29

På engelsk er det noe som heter RTFM - Read The Fucking Manual..
    Ellers så er det vel ganske enkelt å gjøre slikt på et digikamera. Hva slags kamerahar du ? Hvis det er elgammelt, så husk at billedfrekvensen rundt de tidene var på bps. 18 bilder i sekundet. Da får du en fin effekt. Skal du legge inn striper på filmen etc. så husk å ikke overdriv..

Lykke til.

Rune

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Ville personlig ikke gjort dette på kameraet!!! Mye bedre å ha et allsidig råopptak som en kan forandre senere. Hvis en gjør effektene på råopptaket er det umulig å si: "Hmm, det ble litt for ruskete og gammeldags." Men hvis du gjør det på PC så kan du jo gå frem og tilbake så mye du vil. Mitt tips: ALDRI bruk digitale effekter på kameraer! (da tenker jeg ikke på gammainnstillinger til ccd-brikker på Panasonic DVX-100A osv. siden jeg mener dette er en helt annen kategori av digitale effekter.)

Finner selv ikke denne andre posten, men det du må gjøre er vel rett og slett å prøve deg frem litt.
    Litt grain er jo kanskje lurt. Legge et brunt overlay kanskje? Desaturate og gjøre filmen litt diffus kanskje? Under eksporteringen vet jeg det er et filter som legger på slike streker osv!!! Prøv deg frem! Hvis du skal ha stumfilm, kan du kanskje kjøre opp hastigheten litt også? Hvis filmen har en slik Charlie Chaplin style. Men det kommer selvfølgelig ann på filmen!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •