Viser resultater 1 til 7 av 7
    Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Stavanger
    Svar
    85

Standard Hvordan lage slik som i "Go With the Flow" QOTSA

Hei, maser fælt nå for tia, men lurer bare på hvordan man kan få personer til å bli slik som dem i musikkvideoen til Queens of the Stone Age - Go With the Flow?
    Jeg trenger bare å vite hvordan man får personene slik, eller noe som ligner iallefall.
    Feks slik at det svarte blir svartere og det hvite vitere, anderledes enn abe kontrastøkning altså... Slik at jeg til slutt står igjen med en person som er KUN SVART og HVIT... Ingenting imellom...
    Noen som vet?
    eg er rar og på avataren min står det Lordulf...Dumme meg...Jeg burde skrevet Knutegutt... Dumme meg...

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Stavanger
    Svar
    85

Vær så snill og svar. Det haster!! For dem som ikke har sett musikkvideoen kan dere som har iTunes bare gå inn på music store, søke på Queens of the Stone Age og gå inn på videos. Der kan dere se ett preview fra Go With The Flow...
    Sikkert noen som har sett den?
    eg er rar og på avataren min står det Lordulf...Dumme meg...Jeg burde skrevet Knutegutt... Dumme meg...

Ensign
    Medlem siden
    Jan 2006
    Svar
    30

har ikke sett videoen, men det høres veldig ut som et threshold-filter det der

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Vil tro dette er mye mye rotoscoping i tillegg til bla. treshold - ja. Forann greenscreen f.eks. og ikke minst vanvittig smart valg av kostymer og lyssetting.

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Stavanger
    Svar
    85

Hva er rotoscoping?
    Når jeg prøver meg med treshold blir alt for mye hvitt... Dere mener at jeg bare får prøve meg med forskjellige lyssetninger?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Lyssetting og kostymer er veldig viktig ja.

Rotoscoping er å lage en maske av mange punkter rundt en person, og frame-by-frame justere på disse for å kompansere for bevegelsen på den du vil følge. I prakis, en maske, sånn ca.

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Stavanger
    Svar
    85

Hehe jojo. Blir jævlig med stress for å være helt ærlig... Blir vel en 3 min med den slag type filming og vi har bare 5 uker til på oss. Jeg er den eneste på gruppa som kan litt om AE og den slags type program. Så det blir nok litt mye arbeid det... Får nok nøye oss med kun treshold og en greenscreen tror jeg...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •