FxHome!
Et lett spessial effekt program, vist du vil lage flammer, røyk, lasersverd, muzzle flashes.
Tror dessverre ikke det er mulig å lage 3D objekter med det
Gå på FxHome sine hjemmesider for mer info![]()
finnes det en slags vegas eller pinnacle for 3d programmer, slik at ferskinger og folk i farta skal klare å lære seg 3d-animering litt lettere?
feks text, røyk og flammer, og som har en help-funksjon som ligner på den i premiere/photoshop/adobe osv?
jeg er generelt treg i å lære meg ting, og har prøvd blender tidligere. INGEN HENSYN TIL PRIS!!!
FxHome!
Et lett spessial effekt program, vist du vil lage flammer, røyk, lasersverd, muzzle flashes.
Tror dessverre ikke det er mulig å lage 3D objekter med det
Gå på FxHome sine hjemmesider for mer info![]()
jo...den har jeg sett før, men noe der du lager röyk&;flammene selv+at de ser ganske realistiske...er ikke det mulig i 3d? har AE fra før av, ingen av delene ser ekte ut der.
kult! men den er ikke en komplett erstatning for AE? mer et program soim kan brukes ved siden av?
jeg så på det nå og syntes oppsettet var litt...annerledes...men jaja.
3D Studio Max, rimelig stiv pris, vet dog ikke nøyaktig - med en herlig plugin som heter FumeFX er saker, sies det.
Ellers har du LightWave 3D med en plugin som heter Dynamite.
LightWave ligger på omkring 7-8.000,- avhengig av om du velger digital manual i PDF eller i bokform. Det er drøssevis av tutorial-DVDer å få kjøpt også, som f.eks. fra Desktop Images. Har kjøpt nesten alle de DVDene selv - storfornøyd, og lærer mye.
Tekst i begge disse programmene er vel rimelig lett og behagelig å jobbe med tenker jeg. Har kun erfaring fra LightWave selv, og kan på det varmeste anbefale det.
FAMO AS er de som forhandler det i Norge.
Litt off-topic
OlaHaldor, er det Sitnisati som lager FumeFx, som også har laget AfterBurn? Som - etter det jeg har hørt - kanskje er den mest brukte pluginsen til å lage røyk, eksplosjoner, diverse liquid osv.. De brukte forresten AfterBurn i Matrix, Warcraft, Armageddon, you name it..
he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term
Jeg vet ikke. Jeg har bare lest at FumeFX kanskje kommer til LightWave etterhvert, når det blir lansert for Intel-Mac-versjon i mai e.l..
Og hvor det er brukt, driter jeg i - så lenge det ser bra ut, og er enkelt nok å sette opp, uten å måtte være romforsker og fysiker!
FxHome er et program der du legger på spesial effekter på hver scene.Opprinnelig postet av niklnikm
Du kan ikke redigere hele filmer, så det brukes bare til f.eks en scene det skal være et lasersverd i.
Jeg prøvde ut FxHome EffectsLab Pro demoen. Neste dag kjøpte jeg det. Det er 3 programmer i alt, som FxHome har å tilby.
1. CompositeLab (grønn) -Blue/green-screen effecter
2. EffectsLab (rød) -Mest basert på Flammer, Larersverd, Røyk,etc.....
3.VisioinLab Studios (Blå) -Begge deler+Extra
EffectsLab har jeg aldri angret på at jeg kjøpte, men vil du ha noe som virkelig er verdt pengene 100% bør du sjekke ut mulighetene til VisionLab Studios :wink: Muligens litt dyrere enn de andre to, men så må du huske at dette egentlig er de to slått sammen + noen "egne" egenskaperLykke Til :wink:
Bokmerker