Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 25

Tråd: JC-reklamen

Cadet 4
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    13

Standard JC-reklamen

Hei!

Ekstremt lenge siden sist!

Jeg har en liten ting som plager meg: Har dere sett JC reklamen som konstant går på tv? Den hvor kameraet beveger seg i stillestående tid?

Noen som har en anelse om hvordan slik lages? (Trenger ikke å være en tutorial eller lignende, ønsker bare å forstå hvordan ting jeg ser funker..)

Hvis det bare er en masse CGI-animasjon, blir jeg skuffa...

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2004
    Svar
    142

Standard JC-reklamen

Hadde tenkt til å poste en lignende post her, for jeg må si at den jc-reklamen er en av de kuleste jeg har sett!
    Jeg går utifra at de lager den først i 3D, for deretter å filme "stedene", og legger bilder på 3D-modellene, noe lignende det vi ser i Matrix, med polyfotografi! I hvert fall en veldig tøff reklame!
    ife is just a game!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard JC-reklamen

Jeg tror det er stillkamera de brukte. De trenger flere titall kamera for å få det til. De plasserer kameraene rundt hvor de skifter kamera til kamera per frame slik at det ser ut som kameraet har flyttet seg mens tiden har stått stille. Husk JC er rik og har råd til en slik reklame

Tine har ikke engang råd til mange kamera når jeg ser på reklamen deres om Creme(?) hvor kokken kom inn. Så tviler jeg ikke på at det er kjempe dyrt, hehe.

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard JC-reklamen

Tror du den hadde blitt så smooth da? hmm... dessuten ser du jo ikke personene så veldig klart, siden de enten hopper fra tak eller snubler. Synes det ser ut som 3D jeg da men :roll:
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Standard JC-reklamen

Kan godt vere dei har brukt mange kamera, som Melwasul seier. Men då må dei truleg ha morpha overgangane mellom kvart bilete, for å få det smooth. Såg ein tutorial til bullet-time effekten frå Matrix, der dei hadde satt opp 6 kamera rundt ein person, og brukte WinMorph til overgangane.

Kyrre
    Guest

Standard JC-reklamen

... Og på selve Matrix hadde de ca 200 stillkameraer rundt Keanu. For å få en framerate på rundt 40 fps. og 100% smooth. De brukte ingen morpheprogrammer.

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard JC-reklamen

var ikke det en test scene da? for å teste hvordan det ville se ut? med 120 kameraer? eller kanskje de gjorde de slik....
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    vest agder
    Svar
    165

Standard JC-reklamen

de gjorde det med å bruke ca. 200 kameraer i den første matrix filmen... i de 2 neste brukte de bare data på bullet time effekte.. litt synn det

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    240

Standard JC-reklamen

Gjetter på at de tok stillbilder på noen av dem. Men andre, der hvor man bytter vinkel er jeg ikke helt sikker... kanskje den mange kameraer i sirkel rundt motivet teknikken. Tror iallefall ikke at det er 3D.

Kyrre
    Guest

Standard JC-reklamen

Som jeg sa, det var stillbilder.

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •