Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 18
    Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Standard Kaste en mynt i slow motion

En ofte brukt effekt i film. Se en mynt snurre i slow motion (med ekstrem dybdefokus) gjerne med en lyd når mynten snurrer. Er det en mulighet å få til dette? Trenger jo nesten høyhastighetskamera :S
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    204

Kan du ikke bare filme en mynt du flipper i luften, og dra ned til slow motion i post-produksjonen etterpå?

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Sitat Opprinnelig postet av Eivind87
    Kan du ikke bare filme en mynt du flipper i luften, og dra ned til slow motion i post-produksjonen etterpå?
    Det blir hakkete.

Trenger vel ett kamera som tar opp veldig mange FPS, kan jeg tenke meg. Men disse er veldig billige også.
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Du kan leie kamera. Vet at f.eks. VideoUtstyr Norge selger slike kameraer - så vil da tro at de kan leie ut as well? :roll:

Ellers, om du har mulighet til det, kan du bruke After Effects med time-stretch og frameblending.

Et eksempelklipp og råklipp

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor
    [...]After Effects med time-stretch og frameblending.

Et eksempelklipp og råklipp
    Hm, dette var ganske imponerende.

(I hvert fall sinnssykt mye bedre enn å velge "speed: 50%" i redigeringsprogrammet.)

Kameraet mitt (HVX200) har jo 50p, som forøvrig funker meget fett; og kombinert med disse After Effects-teknikkene burde det kunne gi glimrende "ekstra"-slow motion, vil jeg tro... (After Effects er noe jeg ikke har peiling på.)

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Jeg prøvde å filme det og så dra det til slow motion. Det var to bilder hvor mynten var med; på vei opp og på vei ned hvor du bare så en uklar grå skikkelse.

En ide er vel hvis jeg får tak i en film (med evt. bluescreen bak) med denne mynten og så kan jeg bare plassere den inn i bildet jeg skal ha det i. Men hvor får jeg tak i film av dette? Å leie kamera er uaktuelt. Blir for dyrt og er ikke verdt det.

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Et slikt klipp - med riktig og sannsynligvis norsk mynt - tror jeg ikke du finner i slowmo med bluescreen - til en akseptabel pris. Vill gjetning - vil tro du får leid et high-speed kamera til lavere pris enn du må ut med for å kjøpe et sånt klipp.

En liten workaround for dette, er å leie en 3D-animatør til å animere det, akkurat i den hastigheten du vil ha..

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Om den er norsk eller ikke har ikke noe å si :P

Vet du hvor man får tak i slike animatører? Vet du hvor mye de skal ha for en slik jobb?

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Du kan sikkert utlyse en slik jobb her på forumet. Jeg gjør selv slike jobber om jeg får et greit oppgjør i forhold til arbeidsmengde.

Hvor du får tak i andre er ikke så enkelt å få svar på. Hvor som helst ? På storedyret.com er det i allefall mange kompetente, men de skal vel òg ha sin store del av kaka da de jobber freelance eller fast i rimelig store bedrifter som Toxic, Bug, Voo.Doo/Gimpville, Racecar, NRK og andre..

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Hmm... så hva trur du du ville tatt for en slik jobb (klarer du det?) :roll:

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •