Hva slags premiere har du? Pro, 6.0, 6.5?
Hei. Lurer på om noen vet hvordan man kan klone seg selv i premiere ?
Fks at man snakker til seg selv, eller at man kan få seg selv oppå et hustak. Har prøvd og klone med selv, men selve layeret ligger over alt annet som er i rommet. Jeg kan fks ikke plassere meg selv halveis bakom en vegg, jeg vil bare komme foran veggen. Ble litt rotete post, siden jeg ikke vet helt hvordan jeg skal få forklart det. Men en tutorial til å klone seg selv eller lignende hadde vært utmerket!
Hva slags premiere har du? Pro, 6.0, 6.5?
Jeg bruker Adobe Premiere Pro, og så har jeg Adobe After Effects 6.0, men jeg forstår ikke så veldig mye av after effects. Kan litt
Takk for svar
en måte å gjøre det på er å filme samme sekvensen 2 ganger, uten at kameraet rører på seg. så må du stå på forskjellige steder begge gangene.
deretter legger du klippene over hverandre i premiere pro.
så kan du bruke crop eller garbage matte til å dele skjermen der sånn at begge av deg synes.
det funker, men du kan få problemer hvis det er veldig mye skygger i rommet du filmer i, så jeg anbefaler å gjøre dette ute.
men jeg trur det finnes bedre måter å gjøre det på i after effekts ellerno.
Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no
I siste nummeret (kanskje nest siste nummeret akkurat nå) av 'Digital Video made easy' (fåes kjøpt i Narvesen) står det beskrevet akkurat hva du er ute etter. De beskriver hva du må tenke på av skygger, lys og hvordan du gjør det i Premiere.
Ta begge opptakene like etter hverandre så lyset er noenlunde det samme, og husk å sette fokus, hvitbalanse og lukkertider manuelt fast før du tar opp opptakene - da blir det minst forskjell mellom de to opptakene og det gjør det lettere å 'klistre' de sammen slik at det ser realistisk ut.
Per Eivind
Takk for gode svar. Er på skolen nå men skal teste så snart jeg kommer hjem. Men hvor finner jeg denne garbadge matte eller hva det het ?
Då går ann å gjøre det med blue/green screen. Men blir fort dårlig om du ikke har god tilgang på veldig bra utstyr.
Men jeg anbefaler deg å filme scenen to ganger og så legge klippene på hverandre.
Jeg fikk til det med garbage matte nå, men det ble ikke helt vellykket. Akkuratt der jeg delte klippet, er den er liten strek. Du ser den ikke så godt, men den er der. Ser derfor ikke så ekte ut. Noe jeg skal stille på for å få vekk streken eller ?
Gå inn på http://www.durbnpoisn.com/films/clonetut/index.asp dr lærte jg det.. det er kjempe lett... jg bruker nesten 10 minutter på å lage d
is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg
I 'Digital Video made easy' satte de Feather property på masken (mask/matte) til flere pixler for å sudde ut den unaturlige linjen mellom klippene.
Per Eivind
Bokmerker