Viser resultater 1 til 9 av 9
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Randaberg ( Stavanger )
    Svar
    242

Standard Lagging (hakking) på DVD

Heisann..
    Jeg har ett lite problem med en DVD jeg har. Det er nemlig sånn at DVDène henger litt igjen hvis det går ann å forstå. Når noe beveger seg litt kjapt så ser du at det henger litt igjen.
    Hvorfor?
    Jeg har re-conventert filmene ned til Safe-Areas, og det var etter det det kom. Så det er tydeligvis da jeg har gjort en feil.. Noe jeg kan rette på eller? Tenkte det bare var maskinen, men det viste seg til å være sånn på DVD spilleren også. Jeg har høyeste kvalitet når jeg eksporterte ut fra Vegas, og jeg reconventerte ikke, kan det være derfor? Det vises også i previewèn på DVD Architect.

Trenger hjelp fort!
    lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    Oslo
    Svar
    258

Hm.. Trenger kanskje drivere til dvd-brenneren din? Eller dvd'er med bedre kvalitet?

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Kanksje denne tråden kan hjelpe deg:
    http://www.norskfilmforum.com/module...wtopic&;t=3690

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Kan være så mye... Re-convertert filmene dine ned til safe-areas? Hæ?

Hvis du har originalen fra før du gjorde denne konverteringa så er det jo ikke noe stress... En skal ikke reconvertere ned for safe-areas, en skal tilpasse filmen safe-areas når en produserer den i utgangspunktet...

Men når du eksporterer den ut fra vegas hvilket format bruker du da? Og gjør DVD Architect noe når den får filen inn?
    Tror feilen enten er:
    1. Skjedd når du har "reconvertert til safe-areas" (uten at jeg vet hva du har gjort da).
    2. At du har alt for høy bitrate på mpeg2 strømmen du kjører ut i DVD Architect... Vet ikke om du gjør mpeg2 konverteringa i Vegas eller DVD Architect, men da er det i tilfelle bare å finne ut det og gå inn i innstillingene og senke bitraten (kvaliteten) litt...

Good luck!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Randaberg ( Stavanger )
    Svar
    242

Jeg tror outputen ifra Vegas er i aller høyeste kvalitet MPEG2 PAL. Er vell gjerne derfor?
    Vet at det burde tilpasses Safe-Areas først, men det er litt sent.. Sletta råklippa.. Så jeg bare skalerte alt ned. Innenfor rammene..
    Prøvd den på mange TVèr / Flatskjermer, og alle viser DVDèn helt perfekt når jeg skalerer den sånn.

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Da er det vel heller det siste da... At du har for høy mpeg2-bitrate...

Men du vet at hvis du viser filmen din på en LCD-TV eller prosjektor så blir det svart i ytterkantene?

[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Randaberg ( Stavanger )
    Svar
    242

Nei, ikke så jeg har erfart..
    Det fungerte helt fint på alle TVèr her, pluss at jeg prøvde hos noen kompiser som har LCD skjermer. Ingen problem.. Prosjektor har jeg ikke prøvd, men her vil jo bildet være firkantet uansett, så det spiller ingen rolle.

EDIT: Ja det var bit-raten tydeligvis.. Jeg tok det visst for gitt at DVD Architect stilte det ned til standard, selv om jeg haket av for det.. Nå hakker ikke videoen i det hele tatt..

Hva bør forresten kvaliteten være for best mulig resulat fra Vegas? Høyeste er 31 på videokvalitet..

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Hm. Hvis du har skalert ned bildet til å akkurat dekke Safe-area så er du pina NØDT til å få svarte felter i ytterkantene av bildet... og disse SYNS på LCD-skjermer og prosjektorer...

Når det gjelder ut fra Vegas så vet jeg ikke hva 31 du mener? Og det er heller aldri lurt å gjøre en konvertering to ganger... F.eks.: Det er ikke lurt å kode ut fra mpeg2 i Vegas for å så kode mpeg2 filmen du har eksportert igjen når du tar den inn i DVD Architect... Det gjør at du er nødt til å få dårligere kvalitet enn hvis du tar hele komprimeringen i en fei....

[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Randaberg ( Stavanger )
    Svar
    242

Men.. når jeg prøvde den på LCD TV så kom det ikke svart rundt videoen..? Jeg bare tar full kvalitet og rekomprimerer i DVD Architect, det er så sinnsykt mange klipp uansett.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •