Viser resultater 1 til 6 av 6
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Randaberg ( Stavanger )
    Svar
    242

Standard Layouter i videobilder

Lurer på om noen vet hvordan jeg bruker layouter til å tegne frem ett bilde? Altså at jeg har en video som jeg vil at skal ha en annen videobane ovenfor som legger seg opp på den allerede eksisterende videobanen i form av ett bilde eller tekst? Altså at en video tegner seg om som en "A" foreksempel.
    Noen gode ideèr, eventuelt pluginer? Bruker fast Video Vegas, men har også brukt Adobe AfterEffect og Premièr.

M.v.h
    Steffen
    lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Er ikkje heilt sikker på om eg forstår deg rett:
    Du vil ha ein form for overgang, der eit klipp kjem til syne, t.d. i form av tekst, og berre der teksten er, so ein kan sjå eit anna klipp som ligg under?

Har kanskje ein ide, men vil gjerne vite om eg har forstått rett fyrst...

EDIT:
    Kva versjon av Premiere/Premiere Pro har du? Er litt forskjellar, so svaret mitt avheng ein del av det...

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard Re: Layouter i videobilder

Sitat Opprinnelig postet av steffenz
    Bruker fast Video Vegas, men har også brukt Adobe AfterEffect og Premièr.
    Just for the heck of it: Det heter "Vegas Video", "After Effects" og "Premiere" :wink:
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Skien
    Svar
    108

Hvis jeg har forstått deg rett og du vil ha en layout, som den de f.eks. bruker på nyhetene (sånn greie under hvor f.eks. reporterens navn står.) Er det enkleste og lage layouten på en svart bakgrunn (evt i photoshop), og så keye den ut i det redigeringsprogrammet du bruker.

Eller, hvis jeg ikke forsto deg rett over men gjør det nå, at du vil ha en video inne i en form, f.eks. en a?

Isåfall hvis du bruker premiere finner du kanskje noe som kan hjelpe deg her. http://www.wrigleyvideo.com/videotut...remierepro.htm
    Sjekk ut Blur or Highlight a Moving Face

(vet at det ikke høres ut som det du er ute etter, men jeg tror den kan hjelpe deg, hvis jeg har forstått deg rett :P)
    isforstå meg rett...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Randaberg ( Stavanger )
    Svar
    242

Standard Vanskelig å forklare..

Det jeg mener er at jeg vil få til at når jeg fader ett bilde frem i filmen, så skal det komme frem inne i ett annen objekt, foreksempel en A. Helst på bilder da.. Sånn nyheter greier kan jeg, men takk for svar
    lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

OK, det klippet du fader inn skal berre vere synleg i ein bestemt del av biletet? Du kan truleg gjere det med track mattes. Sjå dennetotorialen for ein introduksjon til det.

Bruk teksten din (som då må vere kvit) som track matte, eller lag ein figur i titleren og bruk den.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •