Viser resultater 1 til 10 av 10
    Cadet 3
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    8

Standard Lyd i after effetcs?

Har nettopp installert After effects 7 og er svært ny i gamet med andre ord. Problemet mitt er at ingen av film filene eller musikk filene jeg importer har lyd, så jeg lurer på hva som kan være galt?

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Press numpad 0 eller klikk Composition og deretter Make Movie. For bare forhåndsvisning bruker du Numpad 0 som er raskesk.

Håper det hjalp. :wink:
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Cadet 3
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    8

jo takk de funka . Hvordan gjør man vist man skal klippe i film fila(dele i to)?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

After Effects er ikke et klippeprogram.

Av pur workflow-grunner anbefaler jeg at du klipper det du skal ha i et redigeringsprogram først, eksporterer til høykvalitetsfiler, og importerer klippene hver for seg i After Effects.

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Men siden du sansyneligvis har bestemt deg for å gjøre dette i After Effects så kan du sette tidslinjemarkøren der du ønsker å dele klippet, samtidig som du har klippet/layeren valgt, og trykk CTRL+SHIFT+D eller Edit deretter Split Layer.

Håper dette hjalp deg.
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

-Garry Newman.

Cadet 3
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    8

jo tusen takk Kommer til å klippe filmen sammen i Premiere pro 1.5 men er kjekt å vite hvordan man deler opp klipp, kan ha bruk for det.

Cadet 3
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    8

Jeg lurer på en ting til. Når jeg testa lyden ved å trykke inn 0 fikk jeg bare hørre 15 sek, noen grunn til dette?

Lieutenant Commander Mario sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rakkestad
    Svar
    194

Lurer du på mye rundt after effekt!

Se om du kan finne noen tutorialer(filmguider) rundt her på forumet. Eller du kan gå inn på www.davk.dk. Bare registrert deg (det er gratis!) og gå deretter på guiders. Under after effekt er det mange guider som viser deg hvordan du bruker programmet.
    Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.

Hjemmeside: http://ostbymedia.no/

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Sitat Opprinnelig postet av Boof
    Jeg lurer på en ting til. Når jeg testa lyden ved å trykke inn 0 fikk jeg bare hørre 15 sek, noen grunn til dette?

Du må høyereklikke på tidslinjen og velge Composition Settings. Deretter kan du fikse på duration.

Dersom du trenger diverse tutorialer så har jeg en klistret tråd i "tutorial" forumet her på NAF.

Håper dette hjalp atter en gang

-Garry Newman.

Cadet 3
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    8

hehe jo tusen takk er veldig takknemlig for svar. Skal leite etter diverse tutorials så jeg kan lære noe av

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •