Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13

Tråd: Lys på biler

Ensign
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    20

Standard Lys på biler

Hei,

noen som vet hvordan man kan få lys til i gli ut. Har en sekvens med biler som kjører. Her skulle jeg hatt lysene på bilene til å "henge igjen", slik at det blir lystråder av lysene.

Har ingen eks. men håper dere skjønner hva jeg mener.
    ikolai G.
    Klipper/foto
    Oslo tv - Nedre gate 7
    Grunerløkka

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard Lys på biler

Bare spør - hvorfor vil du ha denne effekten? Dette oppstår jo kun på gamle kameraer som brukte fosfor-greier for å skape bilde..

Det er litt sånn "trompet-som-veiver-på-skjermen-i-DaCapo-på-NRK" du tenker, sant?

Jeg har ikke annet forslag enn rett å slett enten

a)
    lage maske og være kreativ med feather osv og animere over tid og etter behov.

b)
    duplisere originalklippet, kjøre det nye i noe echo eller delay-filter, og bruke noe keying-greier for å beholde det lyseste, som antakeligvis er lysene, og blurre litt..

Ensign
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    20

Standard Lys på biler

Ja, du er inne på det. Vil at bilde skal ha en delay...men kun lys! Klippet jeg bruker er speedet opp en del, derfor hadde det være fint at lysene på bilene skaper lystråder/delay!.....

Please kom med en lett og grei måte......Bruker AE åffkårs
    ikolai G.
    Klipper/foto
    Oslo tv - Nedre gate 7
    Grunerløkka

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard Lys på biler

Tror ikke noen her inne skjønner helt hva du tenker på eller kan se for seg visuelt hva du vil ha. Når det er kun du som vet det, må du bare sette deg ned og prøve. Så enkelt er det. Tror heller ikke mange blir gira på å hjelpe når du har en litt uvennlig tone og kommer med krav og syting "please da.. vær så snill" mens subteksten din er "please, jeg vil gjøre det så fort og enkelt som mulig".

Compositing tar tid! Get used to it!

Ensign
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    20

Standard Lys på biler

Woo....Hva skjer med deg da!!!!.."krav..syting...litt uvennlig tone"....takk for det. Tror jeg spør noen andre....
    ikolai G.
    Klipper/foto
    Oslo tv - Nedre gate 7
    Grunerløkka

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Lys på biler

Det er faktisk vanskelig å forestille når du skriver så lite og forvente at andre skal skjønne hva du ønsker. Det er utrolig at OlaHaldor i hele tatt forstår litt av det du ville.

Ønske du hjelp - må du informere mye bedre enn så. Og du kan ikke forvente at alle kaster seg over og hjelpe deg heller Her foregår stort sett som byttehandel - hjelper du andre, hjelper andre deg... De som bare stikker innom og krever ting, får som regel lite eller ingenting.

Ensign
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    20

Standard Lys på biler

.....Finner igjen god måte å beskrive det på...håper bilde under kan hjelpe.

Dette er hvordan jeg vil at det skal se ut.

Hvis noen har tid...så hadde det vært fint om dere kan komme med noen forslag om hvordan dette kan gjøres.
    [/img]
    ikolai G.
    Klipper/foto
    Oslo tv - Nedre gate 7
    Grunerløkka

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard Lys på biler

Dette kan du gjenskape med å bruke masker eventuelt tegne kurven på forhånd i photoshop e.l. og bruke Write-On. Sørg da for at layeret er i screen, add eller noe sånt mode, og sett på et Stylize > Glow-filter om ønskelig.

Det du illustrerer der/ønsker en optisk effekt, med lang lukkertid.

Ellers kunne det muligens vært kjekt å sett klippet du ønsker å fikse på, så man skjønner nærmere hvordan effekten skal se ut på det klippet du ønsker, og om det er mulig å la seg gjøre.

Ensign
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    20

Standard Lys på biler

Takk...Kan desverre ikke vise klippet...det skal sendes idag.

Hvis noen vet om noen tutorials eller har et videoeksempel så hadde det vært fint.
    ikolai G.
    Klipper/foto
    Oslo tv - Nedre gate 7
    Grunerløkka

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard Lys på biler

Kan aldri i verden tenke meg at du finner en tutorial på noe så spesifikt. Beklager det, men lek og lær - øvelse gjør mester.

Vet ikke hvor mye erfaring du har i AE - men jo mer du finner ut hvordan verktøyene og filtre kan brukes sammen, jo lettere blir det å tenke problemløsning til neste gang.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •