Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Ensign
    Medlem siden
    Feb 2005
    Svar
    37

Standard Max Payne Effekten

Hei folkens!
    Hvis noen av dere har spilt max payne 2 vet dere at det er utrolig stilig når du skyter med sniperen og du følgeler kulen helt ned til offeret.
    Er det noen som vet om en måte å få det med på en film???
    feks. filme det med et program, ta det ut bilde for bilde i photoshop, og gjøre alt annet enn kulen grønn?
    Er det noen som vet om dette går, drit i om det er mye arbeid...

Noen som vet????

Takker på forhånd

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Nesodden
    Svar
    200

det du kan gjøre er å filme mens du går fra gæveret til offeret. Prøv å ikke riste for mye på kameraet. Så kan du ta et bilde av en kule bakfra og lage alt bortsett fra kula grønn. Så setter du inn bildet på klippet i adobe premiere og setter på greenscreen. du kan også bruke motion for å flytte på kula. Det er mulig det er en bedre måte å gjøre det på også..

Ensign
    Medlem siden
    Feb 2005
    Svar
    37

Takker for svar.

Andre forslag, kan du gjøre det slik jeg sa. For jeg vil ha den stilige effekten som er i max payne.
    Det at du først får se kulen i 1-1,5 sek så går den kjapt av gårde.

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sør
    Svar
    129

du kunne tatt å funnet bilde av en kule.. så merka den med lasso tool i photoshop, og lagret den som et nytt layer.. så kunne du tatt frame for god damn frame på filmen din, å lagt på den kule på hvert bilde.. du må jo naturligvis justere størrelsen litt på den da av og til men.. min ide
    ideoproduksjon.net

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Husker ikke helt hvordan Max Payne 2 brukte kule-effekten. Var det samme som nr 1?

Man kan man bruke 3Dprogram til å lage kulen med blå bakgrunn. Og keye ut med et bilde eller video. Det er iallfall måten jeg ville ha gjort det på for slik kan man at kulen roterer rundt mot målet.

edit: her er kulene mine - ikke en sniper-kule, men mer som en vanlig typisk film-kule

Ensign
    Medlem siden
    Feb 2005
    Svar
    37

Melwasul kan du forklare "meg" litt bedre?
    Alle andre skjønte det sikkert men eg er noobie. Skjønte det med lage kulen, men så det der keye ut?

Max Payne 2 sniper effekten er at du skyter, så kommer du ut av våpenet og ser kulen rett foran deg, der ligger den i slow motion 0,5 til ca 1,0 sek så skyter den fart mot fienden.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Sitat Opprinnelig postet av Wh!plash
    Melwasul kan du forklare "meg" litt bedre?
    Alle andre skjønte det sikkert men eg er noobie. Skjønte det med lage kulen, men så det der keye ut?
    Du lager bare en kule med blåbakgrunn - og bruke en effekt som keyer (ta bort) blåfargen i bakgrunnen, dermed kan du ha et bilde (med høy oppløsning - bruk digital kamera) bak istedet hvor du kan zoome bakgrunnen.

Men for å få til noe slikt bør du ha et avansert program med keying-effekt som Pinnacle Studio 9 og Windows Movie Maker ikke har.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Trondheim
    Svar
    322

skal du lage kulen i et 3D program kan jeg anbefale A:M. lett å lage en kule. dessuten når du putter kulen inn i en koreografi (der du styrer kamera og bevegelser) kan du putte en video eller et bilde som bakgrunn (og du slipper dermed å keye)
    Another Generation ®
    Entertainment Project

www.agep.biz

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2004
    Svar
    142

dessuten når du putter kulen inn i en koreografi (der du styrer kamera og bevegelser) kan du putte en video eller et bilde som bakgrunn (og du slipper dermed å keye)
    Hvordan legger man et klipp i bakgrunnen?
    Har A:M, men får det ikke til!
    ife is just a game!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Trondheim
    Svar
    322

Sitat Opprinnelig postet av Amatør XXL
    Hvordan legger man et klipp i bakgrunnen?
    Har A:M, men får det ikke til!
    Du bare høyretrykker i koreografivinduet og velger NEW-> Rotoscope
    Another Generation ®
    Entertainment Project

www.agep.biz

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •