Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    kristiansand
    Svar
    239

Standard mr bond 007 effekt

hei. jeg har et spørsmål som jeg håper noen kan besvare. i james bond die another day introen er det disse standar damene men denne gangen er de ikke synelige men de er på en måte lava hviss noen skjønner. jeg er ikke så god til å forklare. hvordan kan jeg få det til må jeg bruke green screen med noen effekter eller kan jeg bruke vanelige bilder.
    jeg har adobe after effect, adobe premier og pinnacle liquid.
    hjelp.... på forhånd takkkkkkkk :?:
    jør som meg:
    [/URL]

Wainhost billig webhotel[/URL]

Commander
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Moss
    Svar
    382

Heisann Audun1

Vet ikke helt hvordan du skulle fått det til , men jeg innbiller meg at du burde filme damene først, for så å legge en maske over de i f.eks. After Effects. Deretter kan du legge på et lag som ligger "bak" damene som bare synes der "damelaget " vises.

Eh.. mulig dette ble tungvint, men jeg er ingen AE-racer...
    ill pipe for beer!

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Solbergmoen
    Svar
    67

Sorry at dette ikke er topic, men du admin fyren. Jeg konfirmerte meg i kilt hehe er ikke Skotsk da, fikk bare lyst.

Commander
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Moss
    Svar
    382

He,he. Tøft det da.
    ill pipe for beer!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    kristiansand
    Svar
    239

takk for tipsene :lol: :lol:
    jør som meg:
    [/URL]

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

Dette kalles for Displacement mapping ett eller annet i After Effects. I introen på 007 har de gjort det litt annerledes. Der har de faktisk laget 3d modeller av kvinnemodellene vil jeg tro. Og så laget en flytene tekstur som følger kroppsformene deres.

Men jeg har fått til en lignende effekt før. Og den har jeg gjort på forskjellige måte.

Begge måten involverer å filme på grønn/blå skjerm.

Fjern bakgrunnen fra modellen. Finn frem ett videoklipp. Bruk Motion blur på dette helt til du ikke ser hva det er. Legg den oppå modellen som danser og bruk alpha kanalen til danseren slik at du bare ser silhuetten av dama, og filmen vises oppå. Legg nå til effekten Coloroma på klippet. Og velg en fargepallet som har bare grått eller bare blått. Tror du ender opp med noenlunde samme effekt.

En annen måte er å bruke noe som heter Displacement map. Det ligger en tutorial på nettet en plass som viser hvordan du bruker dette. Denne prosessen bruker du kroppsformen og skyggen på modellen til å bøye og stretche video klippet du legger over (som i punktet over). Dette ser mye bedre ut.

Årh, skulle ønske jeg kunne klare å forklare meg bedre! Men jeg har ikke tid til å sitte og skrive i en halvtime heller si ifra hvis du ikke får det til

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    kristiansand
    Svar
    239

ok alle tips tas mot med glede. jeg skal prøve he he skal si fra viss det ikke går
    jør som meg:
    [/URL]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    kristiansand
    Svar
    239

Sitat Opprinnelig postet av GeEzah
    Dette kalles for Displacement mapping ett eller annet i After Effects. I introen på 007 har de gjort det litt annerledes. Der har de faktisk laget 3d modeller av kvinnemodellene vil jeg tro. Og så laget en flytene tekstur som følger kroppsformene deres.

Men jeg har fått til en lignende effekt før. Og den har jeg gjort på forskjellige måte.

Begge måten involverer å filme på grønn/blå skjerm.

Fjern bakgrunnen fra modellen. Finn frem ett videoklipp. Bruk Motion blur på dette helt til du ikke ser hva det er. Legg den oppå modellen som danser og bruk alpha kanalen til danseren slik at du bare ser silhuetten av dama, og filmen vises oppå. Legg nå til effekten Coloroma på klippet. Og velg en fargepallet som har bare grått eller bare blått. Tror du ender opp med noenlunde samme effekt.

En annen måte er å bruke noe som heter Displacement map. Det ligger en tutorial på nettet en plass som viser hvordan du bruker dette. Denne prosessen bruker du kroppsformen og skyggen på modellen til å bøye og stretche video klippet du legger over (som i punktet over). Dette ser mye bedre ut.

Årh, skulle ønske jeg kunne klare å forklare meg bedre! Men jeg har ikke tid til å sitte og skrive i en halvtime heller si ifra hvis du ikke får det til
    dette høres kansje domt ut. men jeg finner ikke noen justeringsmuligheter på motion blur hos meg så jeg får ikke justert bilde. er det bare jeg som er teit eller er det en litt avansert plass. he he :?: :?:
    jør som meg:
    [/URL]

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

finner den under effects. Motion Blur eller directional blur

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    kristiansand
    Svar
    239

Sitat Opprinnelig postet av GeEzah
    finner den under effects. Motion Blur eller directional blur
    ok jeg fant den, men når du sier jeg skal justere til jeg ikke ser hva det er mener du så alt blir svart eller sånn i hverandre opplegg. he he den var kansje ikke gått forklart
    jør som meg:
    [/URL]

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •