Dette kalles for Displacement mapping ett eller annet i After Effects. I introen på 007 har de gjort det litt annerledes. Der har de faktisk laget 3d modeller av kvinnemodellene vil jeg tro. Og så laget en flytene tekstur som følger kroppsformene deres.
Men jeg har fått til en lignende effekt før. Og den har jeg gjort på forskjellige måte.
Begge måten involverer å filme på grønn/blå skjerm.
Fjern bakgrunnen fra modellen. Finn frem ett videoklipp. Bruk Motion blur på dette helt til du ikke ser hva det er. Legg den oppå modellen som danser og bruk alpha kanalen til danseren slik at du bare ser silhuetten av dama, og filmen vises oppå. Legg nå til effekten Coloroma på klippet. Og velg en fargepallet som har bare grått eller bare blått. Tror du ender opp med noenlunde samme effekt.
En annen måte er å bruke noe som heter Displacement map. Det ligger en tutorial på nettet en plass som viser hvordan du bruker dette. Denne prosessen bruker du kroppsformen og skyggen på modellen til å bøye og stretche video klippet du legger over (som i punktet over). Dette ser mye bedre ut.
Årh, skulle ønske jeg kunne klare å forklare meg bedre! Men jeg har ikke tid til å sitte og skrive i en halvtime

heller si ifra hvis du ikke får det til
Bokmerker