hmm! likte den ikke helt! føltes ikke realistisk ut!!! var alt for blååå!!!
også fake.. hmmm
jaja
stå på!
likten den forgje best
Denne lagde jeg som en test av den teknikken å eksportere en frame og lage hele flashen i Paintshop Pro.
Vil gjerne høre deres mening, brukte selv et kvarter på å lage den.
http://www.einarfagerheim.com/tore/muzzleflash.wmv
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
hmm! likte den ikke helt! føltes ikke realistisk ut!!! var alt for blååå!!!
også fake.. hmmm
jaja
stå på!
likten den forgje best
is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg
Ja, kan være jeg bomma littt med fargetonene, men det skulle liksom se litt mørkt ut skjønner du, og mørke uten blåtoner synes jeg rett og slett bare ser dumt ut.
Indiesnap Matte Box
Den er bra, men det hadde vært bedre hvis du la litt lys på kroppen, og kanskje litt på bakken samtidig som flash. Kanskje blanding av gul og blå hadde vært bedre.
edit:
Jeg vet ikke hvilket program du bruker, men kanskje du kan bruke en av klippene her - du bare fjerner svartfargen med keying eller blendingsmode:
http://www.detonationfilms.com/free_stuff.htm
Jeg har prøvd den Muzzle Flash Front på klippet her - flammen er iallfall ekte, men det vil ikke se ekte ut pga daglyset, hehe:
http://home.no/gollom/munningsflamme.mov
Til de mange i dette forumet som åpenbart ikke vet det:
"muzzleflash" heter munningsflamme på norsk....
I mine øyne vil "munningsflamme" og "muzzleflash" få forskjellige betydninger pga. flash betyr ikke flamme, og "munningsflamme" blir helt feilt siden det er mer som et lysglimt (eng. flash).
Derfor skriver jeg muzzleflash.
Mel, hvis du ser nøye etter så er det lys på kroppen og personen!, men lagde det kansje litt for svakt?
EDIT: Angående muzzleflashen din mel, så synes jeg den ser veldig bra ut! Forstår godt at det ikke er snakk om noe rekyl her siden du bruker et luftgevær. Det som ble litt feil er at på de fleste vanlige gevær brukes det ikke spor-kuler (tracers) :wink:
Indiesnap Matte Box
MiniMan. Muzzleflash ER det samme som munningsflamme! End of discussion!
Det er vanskelig fordi du eksporterte den som wmv - jeg kan ikke stille spilleren til midten for å se flashen. Klarer aldri å trykke pause på riktig tid, hehe.Opprinnelig postet av MiniMan
edit: Endelig, nå ser jeg det ja, hehe - sorry.
Som sagt var den veldig blå.. Ville brukt hvit og kansje litt gult. men det vite er best. Også var den liksom "lite kompakt" Den spredde seg i alle retninger. Og i virkeligheten vist du kan se MUNNINGSILDEN så går den rett ut, kansje opp litt. Og sprer seg ikkje utover med avgreininger.
![]()
Uansett. etter at du har prøvd litt blir resultatet du kan få til med Photoshop veldig bra. Legger man ti i det kan man tro det er ekte.. :lol:
innacle studio 9 og fantasi, Alt du trenger!
Jeg får vel fornye mine efraringer med muzzleflashes i dag, da det er starten på en ny utendørs skytesesong!![]()
Du har rett i at det blir bra hvis man legge tid i det, men er jo litt stress hvis man bruker maskingevær med 1200rpm da (MG42) :P
og forresten, jeg ble 14 i dag :mrgreen:
Indiesnap Matte Box
Bokmerker