hei du mann med adobe premier! er det ett bra program eller?![]()
hva er det til :?: ???? :?:
Hei hei
Noen som vet hvordan man får til overvåknings kamera og tenkeeffekten i Adobe Premier 1.5?
På overvåknings kameraet vil jeg ha at rec står og blinker med en sånn rød runding ved siden av og det må være svart/hvitt med litt skurrete film...
På tenkeeffekten er det sånn ''drømmeeffekt'', at alt blir shaky, hvis dere skjønner hva jeg mener
Hadde vært konge med tutorial![]()
hei du mann med adobe premier! er det ett bra program eller?![]()
hva er det til :?: ???? :?:
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
Jeg ville ikke anbefalt en shaky, tåke på siden tenkeeffekt. Det er alle anmelderes skrekk og en gigant klisjè. Litt ekstra fargegradering akkurat på det tidspunktet er mitt tips. F.eks en grønn eller blå tone.
Veldig enig med Kyrre der. Hvis du endre fargene til å bli litt mere tamme ikke så sterke så blir det veldig bra.
jør som meg:
[/URL]
Wainhost billig webhotel[/URL]
man lager vel ikke film etter hva anmeldere mener gjør man?
jeg syns ikke den shaky effekten er noen dårlig idé, det spørs bare hva du er ute etter. si at han drømmer om noe skrekkelig eller noe som gjør ham redd osv, da er det kanskje litt kjedelig me bare colorgrading, noe som ihvertfall er klisje å bruke i drømmer hvis man bryr seg om det(men alt er jo klisje, alt er gjort før deg så uansett hva du gjør vil det bli klisje hvis man skal begynneå diskutere klisjeer i film). det handler om å bruke teknikkene etter hva formålet er. prøv deg fram og se hva du syns funker best.
hva jeg personlig ville gjort var å colorgradet det me hvitt og/eller en farge som passer den følelsen du vil beskrive, og så kanskje puttet på bittelitt ghosting. og hvis du vil ha den typiske drømme effekten pynte det hele me litt blurring.
etter run through the jungle
overvåknings kamera er jo veldig lett da!
Legg for eks en svart ramme rundt bildet
Intelligent Surveilance
---------------------------------------- Rec
---------------------------------------------
Monitor #1
Tok du den?
OK, en jeg har en idé:
På klippet som skal være fra overvåkningskameraene gjør du følgende:
1. Få klippet i svart/hvitt.
2. Legger på "noise".
3. Sånn border rundt fokuseringen, kinda.
4. REC i rød skrift øverst i hjørnet. Gjerne blinkende.
Vi har gjort alt det ovenfor i en film. Legger ved et screenshot straks.
EDIT:
Rec-en i hjørnet blinket med jevne mellomrom. Vi ble rimelig fornøyd, og vi brukte denne effekten i vår første film, kalt Claus Jensen: Blåisdiamanten:
Klikk her for å se traileren
Klikk her for å komme til filmens hovedside
Klikk her for selve linken til hele filmen
Så, da kan dere se hvordan det ble brukt og hvordan det ble.
den er ganske grei, men overvåkningskamera viser ikke "rec" tror jeg, det gjør bare vanlig kamera. iallfall i filmene er det slik, hehe
For å være helt ærlig...... Det så veldig dårlig ut...
For også å være helt ærlig.
Den filmen var ikke særlig god. Dårlig kameraføring, dårlig skuespill, dårlig klipping, dårlige effekter. Dårlig story og ingen fargegradering (!!) Der var ikke mye å være glad i :?
Bokmerker