Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 30
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Randaberg ( Stavanger )
    Svar
    242

Standard PAL DVD Oppløsning

Hei,
    Har sikkert tatt det opp før, men begynner å bli fryktelig lei at alle DVDène mine bommer på TVet.. De passer ikke i kantene rett og slett.. Det er sinnsykt irriterende, og jeg skal lage en DVD nå som skal ut til rundt tretti stykker og nå vil jeg ha alt perfekt.. Med greenscreen, menyverter og intens redigering, skal ikke oppløsningen få ødelegge sånn at alt ser amatørmessig ut. Jeg bruker også DVD Lab, men fåretrekker helst DVD Architect. Men i lab må du holde deg innenfor noen ruter, dette er de som vises på TVèn. Dette er ikke i DVD Architect og derfor blir alt litt langt ute.. Ser stygt og uproft ut.
    Noen som kan hjelpe meg?
    Tusen takk!
    lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Randaberg ( Stavanger )
    Svar
    242

Hei,
    Har sikkert tatt det opp før, men begynner å bli fryktelig lei at alle DVDène mine bommer på TVet.. De passer ikke i kantene rett og slett.. Det er sinnsykt irriterende, og jeg skal lage en DVD nå som skal ut til rundt tretti stykker og nå vil jeg ha alt perfekt.. Med greenscreen, menyverter og intens redigering, skal ikke oppløsningen få ødelegge sånn at alt ser amatørmessig ut. Jeg bruker også DVD Lab, men fåretrekker helst DVD Architect. Men i lab må du holde deg innenfor noen ruter, dette er de som vises på TVèn. Dette er ikke i DVD Architect og derfor blir alt litt langt ute.. Ser stygt og uproft ut.
    Noen som kan hjelpe meg?
    Tusen takk!
    lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Er ikkje heilt sikker på kva problemet er...

Title safe og action safe-rutene (reknar med det er dei du snakkar om i DVD lab) er berre retningslinjer, og er der for at du kan vere sikker på at alt kjem på TVen, ettersom so godt som alle TVar ikkje viser heile biletet. All tekst du har på videoen bør vere innanfor title safe-området.

Oppløysninga på videoen må vere 720*576 (eller 704*576 trur eg...)

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Er ikkje heilt sikker på kva problemet er...

Title safe og action safe-rutene (reknar med det er dei du snakkar om i DVD lab) er berre retningslinjer, og er der for at du kan vere sikker på at alt kjem på TVen, ettersom so godt som alle TVar ikkje viser heile biletet. All tekst du har på videoen bør vere innanfor title safe-området.

Oppløysninga på videoen må vere 720*576 (eller 704*576 trur eg...)

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Hamar
    Svar
    179

720x576

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Hamar
    Svar
    179

720x576

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Eller 704, sjølv om den kanskje vert vist som 720, er ikkje sikker på det (kjelde 1, sjå punkt 2.4 -- kjelde 2). Adobe Encore godtek til dømes berre video i dei to storleikane.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Eller 704, sjølv om den kanskje vert vist som 720, er ikkje sikker på det (kjelde 1, sjå punkt 2.4 -- kjelde 2). Adobe Encore godtek til dømes berre video i dei to storleikane.

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted