Bluescreen + after effects kan funke.
Add et lys og glow.
Hei, jeg skal lage en liten videofilm hvor en person ser mot "Lyset"
Akkurat som den kjente historien om nestendød person som vender tilbake og forteller om lys i tunellen.
Lyset skal være sterkt og hvitt, og jeg ønsker at det skal komme stråler fra midten som stråler seg utover.
Må jeg ha et spesiellt filter foran kameralinsen ?
Kan jeg legge noen foran en lyskaster når jeg filmer?
Finnes det noe effekt i redigeringsprogram som lager dette ?
VELDIG TAKKNEMLIG FOR SVAR
:-)
Bluescreen + after effects kan funke.
Add et lys og glow.
Sånn ved opptak kan du prøve med det som går under "stjernefilter". Proffesjonelle kamera har det integrert i optikken - da tenker jeg ikke på HVX-200, Canon XL H1 etc, men de som kjører på bajonett-montert optikk, som Fujinon og Canon..
Mener du muligens kan kjøpe det som en linse du skrur på optikken på kameraet ditt. Det er en optisk effekt.
Ellers kan du gjøre fryktelig mye spennende med After Effects. Om du selv ikke mestrer det, vil du kanskje ikke oppnå ønsket effekt vs. om du får noen som er kyndige i det til å gjøre det for deg. Ting tar tid![]()
cross screen filter heter filteret, som ola h taler om.
http://www.bhphotovideo.com/images/l...ages/22722.jpg
Filter som gir denne effekten?:
Det er ihvertfall denne typen filter (cross screen filter)
Kan fåes i diverse utgaver med større og mindre stjerner.
du kan få tak i det over alt i fotobutikker til 200-300 kr kommer an på linsediameter.
EDIT: ahh postet på likt der bang![]()
Ja hihii der postede vi likt
Tror dog at hoved effekten du vil opnå, opnåes best ved å gjøre det i post production.
Hei,
Jeg ser at After effects blir nevnt som et sted man kan lage en slik effect.
Lys + Glow
Jeg ser at Glow effecten absolutt er en effect som er verd å jobbe med, den skal jeg jobbe videre med ,men hvordan legger jeg til Light som en egen effekt eller eget lag?
Ellers tror jeg også Lens Flare, Blure, og jeg så en effect som heter "DigiEffects Delirium De Glover" som jeg skal prøve ut.
Angående instilling på kameraet så tror jeg ikke mitt kamera er så avansert, jeg bruker Nv-GS120 Panasonic. Men takk for forslag.
Ellers blir en linse nevnt som jeg kan feste på kameraet, jeg ser at det gir muligheter. Takk for tipset :-)
Jeg leter fortsatt etter en effekt eller linse som gir stråler i alle retninger som fra en halvkule.
Kommer noenover en slik effekt
- vil jeg gjerne høre om den, hjertlig hilsen meg
Nå har jeg lest at det kan være lurt å bruke røykmaskin for å få lange stråler i rommet
Ja, det brukes alltid røykmaskin i filmene som har "solstråle". Men du vil også trenge et sterkt lys som kan lyse gjennom røyken. Også tror jeg at du bør øve litt med røyk og lys på forhånd før du setter igang med å lage film. Istedet for å dra med hele filmteamet og la dem vente mens du prøver å finne ut hvordan.Opprinnelig postet av IreFre
Jeg har en 1000w halogen lyskaster, i firkantet ramme. Men tenker at kanskje en rund lyspære hadde vært bedre.
Helt enig, jeg må prøve ut forskjellige muligheter
Bokmerker