Mener du sånn "Ringenes Herre, Pil flyr mot ork og treffer midt i pannen" stil?
Har laget en del filmer som liksom skal være fra middelalderen men sliter med 1 ting.... Få piler (fra pil å bue) til å fly igjennom lufta. Har jo klart å lage noe men det ser utrolig uekte ut... Noen som vet hvordan man kan lage dette?
Mener du sånn "Ringenes Herre, Pil flyr mot ork og treffer midt i pannen" stil?
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Må nesten bare tillstå at jeg ikke helt skjønner hva du mener :? Er det animert eller ekte pil?Opprinnelig postet av Harlequin
Mulig jeg fremstår som en idiot jeg nå, men må bare spørre :P
Beklager dårlig presisjonmen ja, animerte piler... Litt som du sa(ringenes herre stil, midt i pannen) Er liksom bare det som mangler før jeg er fornøyd med filmen min=)
Det går ann å kjøpe en ekte bue, og skyte med den... kanskje best med en sikkkerhets bue?
he Lord is My Strength
"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.
"It's not who I am underneath, it's what I do that defines me..."
"All for one, and one for all!"
Trur nok at det han meiner er CGI-piler. Det vil seie 3d-modellar av piler som er "tracka" inn i videoen. Til dette treng du eit 3d-animasjonsprogram (maya, lightwave, 3dsmax, blender, animation:master osb.) og eit tracking-program (boujou trur eg eit av dei heiter). Men så skal det seiast at dette treng mykje erfaring og kunnskap, og programma kostar som berre det.
Hugs at du kan og laga piler frame-by-frame hvis du eksporterer videoen ut i bilete, og teiknar inn pilene.
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
På www.blender3d.com kan du laste ned Blender gratis, men det er veldig vanskelig å forstå!
he Lord is My Strength
"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.
Opprinnelig postet av rovlah92
Men det er ett ganske kraftig program viss du får det til, kan jeg tenke meg. Foretrekker a:M, selvfølgelig da
EDIT: Lagde denne med blender 3d:
http://odegaardstudio.com/filmer/20odegaard_test.wmv
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
Oi, den var bra!Opprinnelig postet av Remi
Har aldri brukt Blender selv, skjønte ikkkeno av det :cry:
he Lord is My Strength
hvis pilen skal fly forbi kameraet kan du bruke et 2d bilde med en bevegelse som flyr over skjermen.
ttp://www.effektsiden.moo.no/
Bokmerker